Čats
English
Niks:
Parole:
Reģistrācija
Forums
 Saraksts/Par un ap kristietību/Katoliskā ticība un subjektīvisms
Komentāri:Iepriekšējie12345678910Nākamie
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
07.07.2009 15:57
Āmen!
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
11.07.2009 13:06
Kur pazuduši mūsu domājošie katoļi? Kādēļ tik maz katoļu, kas spēj normāli pardomāt par būtiskām lietām?
kri
pievienojies: 15.01.2005
Komentāri: 401
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
11.07.2009 17:47
zināmā mērā tas saistīts ar valdošo pasaules uzskatu - ka mans personiskais skatījums, personiski iegūtā pieredze ir svarīgāka par sabiedrības/kolektīva skatījumu un pieredzi. Attiecībā pret pasaulīgo sabiedrību subjektīvisms var būt glābiņš. Bet - kad jāsaskaras Baznīcas iekšienē ar "man mans Dievs saka tā", mēģinot ko iebilst, sanāk ka bezmaz vai pretojamies Svētajam Garam!
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
11.07.2009 20:39
Malacis Kri, kā naglai uz galvas!
kri
pievienojies: 15.01.2005
Komentāri: 401
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
11.07.2009 21:51
diemžēl es neesmu pārliecināta, ka arī priesteri būtu brīvi no subjektīvisma. Vairāk vai mazāk katram ir kāda nostāja, kāda spilgta ticības  pārdzīvojuma pieredze vai vienkārši - viņa bērnībā viss notika "tā" - un viņš tīri cilvēciski šo savu skatījumu nespēj nomainīt ne pret ko citu. Varu iedomāties, cik grūti daudziem bija nostāties pie altāra ar seju pret tautu! Un otrādi. Protams, var vienmēr izmantot zelta likumu "prāvestam vienmēr taisnība" - ja viņš ko nepareizi stāstīs, grēks būs viņam, ne tiem, kas viņam ticēs. Tik, ja šī paklausība sāk konfrontēt ar sirdsapziņu, tad ir , neteikšu kas, vagā.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.07.2009 12:51
Kāpēc Pāvesta enciklika "Caritas in veritate", šķiet, daudzus traucē Latvijā? Mūsu katoļu saitos tā nav īpaši izcelta. Vai mūsu Baznīcas gani to izmantos, lai uzrunātu politiķus un biznesmeņus? Vai viņi būs uzticīgi Katoliskās Baznīcas uzdevumiem? Iespējams, atkal subjektīvisms... Pie mums, viss ir savādāk... Pāvesta vārdi uz mums neattiecas...

Pāvests labi parāda, ka ekonomiskās krīzes cēlonis nav vispirms meklējams finansu sistēmā, bet ētiskajā un politiskajā sfērā. Kapitālismam nav pašam par sevi kāda morāle. Tas nevar pats par sevi regulēt. Kamēr pretī stāvēja komunisms, tad kapitālisms baidījas no pārspīlējumiem. Tagad slūžas vaļā. Tā tas bija un vēl notiek Latvijā.

Baznīcas ganiem būtu spēcīgi jāuzrunā politiķus Latvijā.
bebris
pievienojies: 26.06.2007
Komentāri: 79
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
17.07.2009 00:05
http://www.poverty.com/
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
17.07.2009 12:22
Mums protams jādomā par nabadzību un badu pasaulē, bet jārūpējas arī par savām mājām. Tuvākmīlestība iet kopā ar patiesību un taisnīgumu, kā to parāda pāvests Benedikts XVI savā pēdējā enciklikā, kas Latvijā nevienu īpaši neinteresē. Šādai tuvākmīlestībai jāraksturo katoļi arī Latvijā. Savādāk baznīcu celšana, kas ir laba, nekam nelīdzēs. Drīz visas baznīcas būs tukšas kā daudzviet Rietumeiropā. Par ko tad mēs katoļi domājam Latvijā? Šķiet, milzīga tuvredzība. Šķiet, ka daudziem ganiem pielīšana varas struktūrām ir galvenais mērķis. Tā Baznīca tiks pilnībā sagrauta un ticība pazudīs no Latvijas.
prozelits
pievienojies: 20.07.2009
Komentāri: 4
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
20.07.2009 15:18
Benedikta XVI domas diemžēl nevienu no politiķiem vai sekularajiem medijiem neinteresē. Vienīgās reizes, kad parādās kāda reakcija ziņu portālos, ir tad, kad pāvests paudis kaut ko šķietami skandalozu, neejot "vienā solī" ar laikmetu. Jebkura skandāla cēlonis, šķiet, ir pretestība relatīvismam, ko gandrīz visi kritiķi ignorē, bet lielākā daļa atbalstītāju neizprot. Tāpēc pāvesta izteikumu liktenis ir tāds pats kā kaunīga zagļa sirdapziņai - to uzklausa, labākajā gadījumā ar aizgādniecisku iecietību, taču neņem vērā rīkojoties.
Wiskas
pievienojies: 20.07.2009
Komentāri: 27
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
20.07.2009 22:25
Grūti būtu piekrist, ka nevienu. Un dažas vietējās baznīcas jau arī īpaši neinteresējas par pāvesta mācību. Ja interesētos, tad arī darītu, kā baznīca prasa. Bet, - nedara.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
21.07.2009 10:29
Postpadomju Latvija ir tiešām riebīga vide. Kur tad vēl citur pasaulē kādi banķieri izdomājuši paņemt krēdīta ņēmēja dvēseli ķīlā. Mēs atgriežamies verdzības laikos. Tie laiki jau sen pagājuši . Cerēsim, ka ne tikai Baznīcas gani reaģēs, bet ka arī likuma sargājošas iestādes paziņos, ka šādi līgumi ir pret Latvijas likumdošanu, kas verdzību nosoda. Jācer...
Egils
pievienojies: 17.07.2009
Komentāri: 18
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
21.07.2009 14:00
Latvijas bankas jau ir uz bankrota robezas(raksts Dienas av.)veel kaut kaads cilveeks,kura vaardu,uzvaardu pat negribu atcereeties piedaavaa pret dveeseli aizdot naudu no 50 -200 ls dienaa pieprasa1procentu no summas kiilaa dodot dveeseli.Luudzu Dievs neljauj cilveekiem zaudeet dveeseli naudas deelj!Paldies!Valdiiba turpina aiznemties no Pasaules donoriem  miljardus,kuri ir jaatdod.Loti pareizi ka aizdeveeji pieprasa stingrus noteikumus,bet vai tas dos praatu buut patiesiem un godiigiem?!Loti ceu!Buut patiesam un godiigam pret liidzcilveeku,tas tak ir tik vienkaarshi!Tikai viens Vaards vajadziigs,(sorry Love!)Paldies miiljum!..Gribeeju labi izskatiities..bet atnaacu sporta teerpaa,jo taa labi juutos!...Gribeeju labi izguleeties,bet nesanaaca jo daudz domaaju...!Paldies miiljaa Latvija,turamies!Atmetam visas greissirdiibas,lepniibas,lieliibas,jo atpakalj celja nav!Ir jaaiet tikai uz priekshu patiesiibaa un godiigumaa!Paldies visiem braaljiem,maasaam Kristuu,visiem kas luudzamies...Valdiiba jau visu kaarto,mums atliek par visu pateikties,to pienemt un pildiit!Paldies Dievs,jo Tu esi Kungs un DIEVS!Es esmu nekam nederigs kalps...jo miilestiiba ir varena kaa naave!Ja cilveeks dotu par miilestiibu visu sava nama bagaatiibu,par vinju pasmietos kaa par neko!Turamies braalji,maasas un maate Kristuu,paldies par internetu,sho saitu!
Rafaels
pievienojies: 07.07.2009
Komentāri: 23
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
22.07.2009 02:27
sv.Augustins taa ir teicis,ka milestiba ir varena kaa naave un ja par to atdos visu savu bagaatiibu,par tevi pasmiesies kaa par neko!(izlasiju Kat.izd.Miera Tuvu gr.)Skaisti teicis,bet vai taa ir patiesiiba?Vai vinjam taa ir bijis?To mees nezinaam,bet zinaam kaa ir ar mums tagad!Gani rupejas par viniem uzticeetaam draudzeem un jau tiek pienemti leemumi,atljauta briiviiba(ceru ka esat lietas kursaa,jo avizes lasat,tur ari viss ir paskaidrots par brivibu,kam ausis dzird...)domaaju ka labi leemumi un J.Pujaata piekrishana priecee.Mums vajag buut drosmigiem jaunajaam paarmainjaam,naakt ar saviem ieteikumiem un darbiibu!Tad arii bazniicas nebuus tukshas.Gribeetu dzirdeet Juusu ieteikumus Maari,Batseba,Kr.,Slota,Jaani,AK,ARM,Mihael,Egil,Albert,Pauli,Bebri,...Paldies!
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
22.07.2009 16:08
Visu kaut ko var darīt, bet jāmainās attieksmei un nodomam. Vai mēs gribam nesavtīgi un pazemīgi darboties, meklējot Dieva gribu? Vai drīzak mēs darbojamies Baznīcā tikai savās interesēs, cenšoties sevi pierādīt un graut to, ko citi dara? Vai mēs spējam sadarboties uz Baznīcas kopīgā labuma pamata, noliekot  savas ambīcijas pie malas  ? Vai mēs ieklausāmies tajā, ko Pāvests iesaka? Vai mēs esam brīvi, lai darbotos tikai un vienīgi pēc Evaņģēlija un Baznīcas mācības kritērijiem? Vai mēs esam gatavi ciest patiesības dēļ, ja tā tiek noraidīta? Vai mēs negribam tikai izpatikt?
Alberts
pievienojies: 07.07.2009
Komentāri: 42
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
23.07.2009 02:08
Sveetiigi ir tie,kas klausaas Dieva Vaardu un to izpilda!saka Kristus un Miilestiiba nepaziist bailju,taa ir bezgaliiga,taa apliecina sevi!saka bisk.Vilhelms no Liepaajas.Paldies Dievs par veesturisko kapelu Liepaajas kuurijai,lai taa nes Dievishkas sveetiibas visiem cilveekiem!
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 01:07
Runāsim par tēmu. Kā mudināt kristiešus un arī sabiedrību objektīvi skatīties uz lietām gan Baznīcā, gan sabiedrībā? Bieži mēs sevi noliekam centrā un par visu kaut ko spriežam, bet kāds ir mūsu atskaites punkts.

Kā izvērtēt postpadomju Latvijas attīstības krīzi? Cik lielā mērā tas saistīts ar nespēju normāli attīstīt valsti, vadoties pēc kaut kādiem postpadojmu kritērijiem, kas neļauj godīgi raudzīties uz lietām. Kāpēc tieši Latvija ir tik smagā krīzē? Ko par to domā Baznīcas gani? Neesmu dzirdējis, ka viņi uzdrošinātos kaut ko teikt.
Egils
pievienojies: 17.07.2009
Komentāri: 18
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 01:59
bazniicu gani luudzas un maaca muus luugties par visu un visiem,lasiit sv.Rakstus,jo taa ir patiesas dziives rokasgraamata!Sv.Raksti maaca arii nemitiigi luugties,ticeet,miileet,pamaaciit ja kaads greeko u.t.Buut paklausiigiem,patiesiem,taisniigiem,jo viss kas notiek,notiek ar Dieva zinju.Kaa mudinaat kristieshus un arii sabiedriibu?Manas domas;nemitiigi luugties,ticeet tam ko luudzamies,buut pacietiigiem un gaidiit,ruupeeties par saviem tuvaakajiem,neatteikt nevienam kam vajadziiga paliidziiba,ipashi beerniem!Turiigaakaasdraudzes vareetu bazniicaas veidot paliidzibas edienu virtuves un citu, nabadziigiem cilveekiem,katraa vietaa kur bazniicu draudzes darbojas!Ir cilveeki,kas to veelas atbalstiit un darboties.
Paulis
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 42
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 02:11
Paldies Egil!Pareizs ieteikums!Mudinaat kristieshus un sabiedriibu uz labdariibu!Par Latvijas Valdiibu un bazniicu ganiem nemitiigi luugties,lai tie naak pie Praata!!!Lai ir  patiesi un taisniigi pret liidzcilveekiem u.t.t.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 12:27
Lūdzu atgriežamies pie tēmas: Baznīca un subjektīvims. Esmu pārliecināts, ka postpadomju Latvijā būtu vērts par to padomāt. Cik lielā mērā krisitieši un arī katoļi spēj atvērties uz Dieva Vārdu un Dieva Vārda gaismā (nevis savu ideju līmeni, vai arī savas Svēto Rakstu subketīvās interpretācijas līmenī) izvērtēt tagadējo situāciju. Lūgšanai jāiet kopā ar pārdomām un darbiem. Dievs mūs ir radījis kā cilvēkus, kuriem viss jāsagaida no Viņa (lūgšanas dimensija) un reizē drosmīgi jāuzņemas arī sava atbildība. Pāvesta enciklika var būt īsts ceļrādis postpadomju Latvijas izvērtēšanā.

Lūdzu, ja kāds reaģē uz manu teiktu, nenovirzīt uzmanību no tēmas. Egilam, Paulam un citiem ir bail no īstiem jautājumiem!!! Uz reiz reaģē, ja saitā parādās kaut kas īsti katolisks, kas dažus var traucēt!!! Šķiet, ka viņi negrib ieklausīties pāvesta enciklikas mācībā. Žēļ!!! Vai tad nav citi katedrale.lv saita apmeklētāji, kas spētu domāt?
bebris
pievienojies: 26.06.2007
Komentāri: 79
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 12:53
Piekrītu Marim, bet nepiekrītu Paulim un Egilam. Protams, lūgšana ir svarīga lieta, bet politika un sabiedriskā dzīve ir tikpat sekulāras lietas kā darbs, kuru veicam ikdienā, un ja mēs esam gatavi mācīties un racionāli domāt, lai mūsu ikdienas darbam (p.s. esmu atvaļinājumā pašlaik :)))) būtu rezultāti, tad mums būtu jāspēj arī mācīties un racionāli spriest par politiku un sabiedrisko dzīvi. Tāpat kā ikdienišķās lietās mums pat nav ieteicmas gaidīt brīnumus tikai tāpēc, ka mūsu neizdarbības pēc mēs varētu pēc brīnumiem ilgoties, tāpat mēs nevaram gaidīt brīnumus arī politikā un sabiedriskā dzīvē. Jā, brīžiem daudziem (sevišķi Latvijā) var likties, ka politika ir ārpus viņu kontroles un līdz ar to - tur ir jābūt brīnumiem, bet tā tas nav. Partiju var dibinā ikviens, tīmeklis ir atvērts ikvienam - pat no viena foruma var izaugt partija un mainīt visu, kas šājā valsīt ir jāmaina. Piemērs ir ļoti pārliecinoš - Obamam bija milzīgs neta lietotāju atbalsts, daudzi brīvpratīgie izplatīja viņa idejas un pārliecināja šaubīgos.

Parasti problēma ar sociāliem jautājumiem ir tā, ka nevienmēr ir ieraugāms viens pareizais risinājums, pie tam - risinājumi biežāk ir ar šķirisku (klasu) raksturu, no tiem kāds iegūst un kāds zaudē un šiem lēmumiem ir maz sakara ar jēdzienu taisnība, jo pašu jēdzienu tainsība un tiesiskums saturs ir škirisks. Var paskatīties kaut vai nodokļu likumdošanā. Kas ir taisnīgāk - vienādi nodokļi, progresīvie nodokļi vai arī nodokļi, kas bagātajiem piemēro mazāku likmi (bet viņi samaksā vairāk, jo bagātiem ir lielāka nodokļu bāze)? Lūk - cienījamo Pauli un Egil - ko jūsu pieredze saka par šo jautājumu. Tā ir reāla sabiedriskās dzīves probolēma, no kuras pozitīva atrisinājuma ir daudz kas atkarīgs? Kāpēc ir tāda izvairīšanās diskutēt par šiem jautājumiem?

Daudzi noteikti teiks - lai eksperti izlemj. Taču mana pieredze rāda, ka Latvijā 'eksperti' (vai nu privātu uzņēmum analītķi vai arī augstkolu pasniedzēji, kas izmisīgi turas pie saviem Latvijas Zinātnes Padomes grantiem, kur konkurence nav maza, bet savējo būšana ir pietiekami iespaidīga) ir ļoti vienpusīgi, nav līdz šim izdevis saklausīt pārliecinošu sociāldemokrātu viedokli, lai gan citās valstīs tas ir ļoti vērā ņemams viedoklis un tas var dot lielu ieguldījumu sabiedrības attīstībā. Uzskatu arī, ka šo ekspertu viedokļa daudzveidības trūkumu nevar risināt ar prasību, lai savu viedokli izsaka Baznīca. Baznīca var iezīmēt satvaru un būtu ļoti labi, ja sabiedrība par to zinātu, bet konkrētu problēmu risinājumam ir jānāk no lajiem, cita lieta - ka laji nereti to neapzinās.

Bet šai lietai ir risinājums. Ārzemēs ir īpašas sabiedriskās organizācijas - think tank - ekspertu organizācijas, kas dzīvo no ziedojumiem, un kurās profesionāli pētnieki uzkrāj informāciju, izvērtē sabiedrības attīštības dažādus iespējamos ceļus un cenšas atrast arī labāko. Šie think tank, atšķirībā, piem., no universitāšu zinātniskiem institūtiem, ne vienmēr saka, ka to mērķis ir objektīvā patiesība, bet vairāk šie think tank darbojas argumentu vākšanai, lai atbalstītu kādu jau esošu idejisku kustību. Tādi think tank ir arī katoļticīgiem cilvēkiem, piem., lai atbalstītu pro life, utml. Ir arī pazīstams ASV republikānu think tank Heritage Foundation un ir dzirdēts, ka Tautas Partija gribētu Latvijā nodibināti līdzīgu konservatīvo vērtību izpētes, saglabāšanas un atbalsta fondu (Delna, Providus un sorosiešu organizācijas arī ir līdzīgi veidojumi). Tad nu lūk - ietekums ir Latvijas katoļiem, lajiem - varbūt varam nodibināt līdzīgu think tank - piem. Pija XI vai svētīgā Jāņa XXIII biedrība (vai arī varam saukt savādāk). Sākumā pāris desmitu cilvēku varētu salasīties kādas svētdienas skolas vai draudzes telpās, pārrunāt jautājumus uz kuriem fokusēties un nodibināt biedrību. Tad sekotu ziedojumu vākšana un tad arī varētu izsludināt konkurusu uz kādām pāris vakantām profesionālo pētnieku vietām - tie varētu būt sociologi, politologi, ekonomisti, kas tad arī sekotu līdzi likumdošanai, spētu piedāvāt risinājumus atbilstoši Baznīcas sociālai mācībai un spētu šos risinājumus aizstāvēt ar argumentiem arī presē, mēdijos, kā arī valsts un pašavaldības iestādēs.
bebris
pievienojies: 26.06.2007
Komentāri: 79
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 13:10
Nezinu tuvāk, cik plašu zinātņu spektru aptver Katehētikas institūts, bet viens otras tā absolvents varētu būt arī labs šīs biedrības darbinieks. Domāju, kā šajos grūtajos laikos ar cilvēkiem problēmas nebūtu - daudzi ir beiguši augstkolu un vēlētos strādāt savā profesijā un šī biedrība var būt laba iespēja. Protams - tā nebūtu vieta tiem, kas grib pelnīt bagatību (un izmantot dārgu dienesta mašīnu, ka to darīja Delnas, Providus vai tml. organizācijas vadītājs). Protams - svarīgi būtu, lai šī beidrība patiešām runā par sociālām problēmām - citādi risks var būt, ka tā pārvēršas par kārtējo Pro Life vai homofobu organizāciju, kas nav vajadzīgs - jo šīs vērtības pietiekoši aizstāv un argumentē (kaut vai pontifikālā Pro Life akadēmija, vatican.va var atrast) jau esošās Baznīcas organizācijas. Vēl viens biedrības darbs, līdzīgi kā ārzemēs, var būt politiķu uzraudzība - piem., veidojot registru, kā politiķi ir balsojuši par sociāli svarīgiem jautajiem, par veselības aprūpi, par gimenes atbalstu utml. un attiecīgi veidot indeksus. Un tad - tāpat kā Amerikā politiķis var lepoties, ka viņš pēc vienas vai otras organizācijas ir vislabējākais vai viskreisākais politiķis valstī (un vēlēāji to sadzird un balso), tāpat arī Latvijā politiķi varētu lepoties ar to, ka Katoļu Baznīcas fonds ir piešķiris pozitīvu vērtējumu. Šāds fonds arī palielinātu ticīgo redzamību (visibility) - daudz redzētu, ka katoļi nav tikai pro life vai homofobi, bet ka tiem rūp arī ikvienam svarīgu problēmu risinājumi - tas daudziem varētu būt iemesls, lai mainītu attieksmi pret Baznīcu, tā varētu būt arī sava veida sludināšana un evangelizācija - formā, kādu saprot mūsdienu cilvēks.

Attiecībā uz Rafalea teikta, ka šīs valsts pašreizējā politika esot laba un to atbalstot arī Kardināls. Tikpat kā nav nācies dzirdēt, ka Kardināls būtu atzinis, ka Latvijai ir problēmas ar korupciju, ar sociālo netaisnību utml. Nevienmēr visu pateiks Baznīca priekšā. Un par krīzes risinājumiem - grūti ir redzēt valsti, kas darītu tik daudz nepareiza un darītu tik maz pareidza kā Latvija. ASV, UK, Ķīnai un Indijai ir savas ekonomikas atbalsta programmas; Krievija veic sekmīgas intervences uzņēmumu un banku parādzīmju tirgos un spiež bankas iznsniegt kredītus un nevis turēt savu naudu seifos; Ungārija un Lietuva savu parādu finansē ar publiskām EUR parādzīmēm un iegūst brīvību (ja Latvija izlaistu EUR parādzīmes es tās pirktu, bet LVL parādzīmes nekad es nepērku un netaisos pirkt; tagad ir tāds absurds, ka man ir jānogulda nauda ārzemju bankās (tas ir drošas pret devalvācijas riskiem - kas, diemžēl ir nostiprināti Latvijas noguldījumu garantiju likumos) vai ārzemju uzņēmumu akcijās; valdība nepiedābā saprātīgu iespēju pilsoņiem atbalstīt savu valsti) no SVF diktātiem, Polija un Krievija sniedz jūtamu atbalstu vadošiem uzņēmumiem, ja krīze tos ir parāk nomocījusi utml. Latvijā arī ir niedomājams solidaritātes trūkums - Latvijas Bankas prezidents saņem lielāku algu nekā ASV centrālās bankas vadīājs un tas viss ir uz mūsu algu līmeņa fona. Nav par ko cildināt šo zemi, bet - ir jāatceras, vienmēr mums paliek iespēja valsti darīt labāku - un tā ir ne tikai iespēja, bet arī ticīgā pienākums, jo Satversmē ir skaidri teikts, ka suverēna vara pieder tautai (un Satversme nav negrozāma - tajā ir panti, kas pieļauj grozīšanu un izmaiņas var būt ļoti, ļoti fundamentālas - tas ir arguments pre tiem, kas atbalsta Zatleru un viņa posteni), un raksti māca  - 'dodiet Ķeizaram to, kas Ķeizaram pienākas'. Mēs esam Ķeizari savā zemē un mums sava vara ir jāizmanto atbilstoši pienākumam, ko vara uzliek.
bebris
pievienojies: 26.06.2007
Komentāri: 79
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 13:12
Un šiet ir viens think tank piemērs: http://www.acton.org/. Es gan neesmu pārāk sajūsmā par to, jo tā neliekas esam organizācija, kas būtu nelokāmi saistītas ar ticīgo vērtībām, bet tomēr - tas ir solis pareizā virzienā. Vieņiem ir pat peer reviews izdevums Journal of Market and Morality.
bebris
pievienojies: 26.06.2007
Komentāri: 79
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 13:21
Minētā biedrība būt arī labs atbalsts tiem politiķiem, kas izvēlēties īstenot Baznīcas sociālo mācību un nav pat svarīgi - no kuras partijas politiķis nāktu, ja viņs justu, ka viņam ir atbalstītāji presē, mēdijos, tas viņam būtu labs iemesls sasparoties, citādi - tagad izskatās, ka politiķis ir atstāts viens pats. Attiecībā uz politiku vispār - manuprāt tas ir aplams ieskats, ka 'runasvīriem viss spēks rokās'. Paskatoties, kā top likumi ASV (un dāļēji arī Latvijā, jebkurā demokrātiju), tad nākas secināt - ka ir milzīgs sabiedrisko organizāciju ieguldījums, īstais darbs notiek komisijās, kuluāros (bet tie ir publiski pieejami gandrīz ikvienam, kuram ir interese un iespējas piedalīties šajā darbā) un deputātu uzdevums ir tikai sabalansēt pretrunīgās intereses un uzspiest likumīguma zīmogu gala lēmumam. Kā jau teicu - Latvijā savu artavu piemer ardobiedrības un citi 'sociālie partneri', bet kopumā ir ļoti, ļoti jāšaubās, cik lielā mērā sabiedrības intereses iegūst likuma spēku.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
24.07.2009 13:22
Paldies, Bebrim,  par pārdomām par mūsu postpadomju Latviju. Vēlos izcelt dažus teikumus:

"Tikpat kā nav nācies dzirdēt, ka Kardināls būtu atzinis, ka Latvijai ir problēmas ar korupciju, ar sociālo netaisnību utml. Nevienmēr visu pateiks Baznīca priekšā. Un par krīzes risinājumiem - grūti ir redzēt valsti, kas darītu tik daudz nepareiza un darītu tik maz pareiza kā Latvija. "

Kādēļ pie teikšanas nenāk Baznīcā un sabiedrībā izglītotāki, godīgāki un nesavtīgāki cilvēki??? Kāpēc tik maz cilvēku, kas apzinās mūsu postpadomju Latvijas reālās problēmas un kas vēlas no tām iziet???

Mūsu piemērs: pāvests Benedikts XVI un viņa enciklika par mūsdienu sociālajām un ekonomiskajām problēmām. To var izlasīt jau angļu, poļu, vācu u.c.  valodās Vatikāna saitā http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/encyclicals/index_en.htm
Ingars
pievienojies: 24.07.2009
Komentāri: 71
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
25.07.2009 00:56
Bebris glabaa savus ietaupjumus arzemju bankaas!nesaprotu korepcijas probleemas kas ir Latvijaa?
Komentāri:Iepriekšējie12345678910Nākamie
 Saraksts/Par un ap kristietību/Katoliskā ticība un subjektīvisms