Vai Bībele obligāti ir jālasa? Man ir sajūta, ka Dievs mani neaicina to lasīt. Jeb varbūt tas nav Dievs bet gan drīzāk kāds cits gars?
J. pievienojies: 13.06.2006 Komentāri: 462
Re: Bībele
13.06.2006 11:32
Baznīca aicina lasīt un pārdomāt, un pildīt Dieva vārdu
"Kas nepazīst Svētos Rakstus, tas nepazīst Kristu."/kāds svētais/
Mulders pievienojies: 20.01.2005 Komentāri: 485
Re: Bībele
15.06.2006 10:35
Vasara, kaa tad tu iedomaajies iepaziit Teevu un Deelu? Biibele ir Dieva Vaards, tas ir tieshi tas, ko Dievs grib tev pateikt. Jo ja tu nepaziisi Kristu, tad ir ziepes. Iepaziisti savu Dievu. Nevajag jau saakt lasiit no Mozus 3 vai 5 graamatas, tad toch nojuugsies. Saac ar Evangjeelijiem, Jaanja, Luukas evangjeelijus, tad paareejos, tad visu paareejo jauno deriibu. Vari lasiit psalmus. A ja noskanjojums draisks, tad lasi Saalamana Augsto dziesmu.
zvargulis pievienojies: 26.03.2006 Komentāri: 64
Re: Bībele
21.06.2006 12:07
"Vai Bībele obligāti ir jālasa?"
Bībele sevī ietver vēsti, kas ir obligāta pestīšanai. Ja vēlies tikt pestīts, ir jātic Bībeles vēstij. Bet kā tu vari ticēt, ja neesi lasījis?
Otrkārt, ja pazīsti Bībeli, tev neviens sektants neizmazgās smadzeni ;)
sqrt pievienojies: 22.04.2006 Komentāri: 3
Re: Bībele
24.06.2006 21:16
nelasot tu vari uzzinaat diezgan maz, pie tam - vai nav buutiski lietas uzzinaat no origjinaalajiem avotiem, nevis klausiities kaa kaads Tev staasta savu interpretaaciju?
egidy pievienojies: 09.07.2005 Komentāri: 37
Re: Bībele
24.06.2006 22:45
to vasara
interesanti zināt - vai nav aicinājuma lasīt tieši Bībeli, bet ir aicinājums iepazīt Dievu un Ticību vai arī nav arī šī pēdējā aicinājuma?
Grūti pateikt, cik tas iet kopā ar Baznīca mācību, bet es atradu intersantu vietu tīklā: http://journals.cambridge.org/action/bySubjectArea#subject34 - tie ir Cambridge University Press teoloģijas izdevumi (ir pieejami online free sample numuri, bet esmu dzirdējis, ka LNB pieejami visi izdevumi, vismaz elektroniskā veidā) un katrs lasītājs var būt droši pārlieināts, ka rakstītais ir rūpīgi atlasīts un rediģēts labāko teologu devums no visas pasaules.
Viens piemērs, kā tiek apskatīts Apustuļu darbu eizode no XVII.6-9: pastāvot vismaz 3 interpetācijas (pēdējā no tām ir novitāte Sv. Rakstu interpetācijā un ir ieviesta un argumentēta tieši vienā no žurnālu rakstiem), kādā noziegumā Pāvils un Jāsons tikuši apsūdzēti: 1) noziegums pret Majestāti; 2) Romas likumu - kuri aizliedz pareģot valdnieka nākotni - pārkāpumu; 3) Romas likumu - kuri aizliedz romiešu-grieķu savienību veidošanu - pārkāpums. Šis gan laikam nav pats veiksmīgākais piemērs (bet citus rakstus es vēl neesmu paspējis izlasīt) - bet pietiekoši uzskatāms, ka ikkatrām pāris Sv. Rakstu rindiņām ir milzīga vēsturiska, morāla un teoloģiska nozīme... un varbūt ir vērts lasīt Sv. Rakstus ar domu un zināšanām.
Un mēģināt noticēt tikai Sv. Rakstu burtam - kas tas ir - vai tiešām 'perfekta ticība' vai arī garīgs kūtrums - netikums, kas varbūt varēja nebūt pirmo gadsimtu kristiešiem, kas bija vienkārši darba cilvēki, bet kas noteikti varētu būt un varbūt arī ir mūsdienu kristiešiem, kuriem tomēŗ iznāk nedaudz vairāk gan laika, gan arī vajadzības garīgām pārdomām un arī racionālam sava pasaulskata sakārtošanai?