Čats
English
Niks:
Parole:
Reģistrācija
Forums
 Saraksts/Par un ap kristietību/Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
Komentāri:Iepriekšējie123
Morigana
pievienojies: 03.02.2005
Komentāri: 49
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 08:58
Jauni cilvēki varbūt ,-t.i.tie,-kuriem nav nostiprinājušies savi uzskati,pārliecība un  kurus šajā vecumā ir viegli ietekmēt,bet kas notiktu,ja mēs katrs pie kaut kādām tā saucamajām"nekārtībām" baznīcā -uzrez dotos pretējā virzienā?..:((
Jāatcerās vien BŪTISKA  lieta - priesteri  ir TIKAI cilvēki.
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 10:56
> Jauni cilvēki varbūt ,-t.i.tie,-kuriem nav nostiprinājušies savi uzskati,pārliecība un  kurus šajā vecumā ir viegli ietekmēt,

Nu, ne jau tikai jauni cilveki izdara sadu soli. Piemeram, man viens pazina ir krievu lefevrists Maskava, un vins pie FSSPX aizgaja no legitimajiem katoliem, kad vinam bija ap 40. Maskavas lefevristu kopiena ta ari izveidojas: 90. gadu vidu no Rietumiem strauji ienaca visadi liturgiski jaunumi, kurus pie tradicionala padomju laika katolicisma pieradusie krievu katoli ne vienmer speja sagremot.

> bet kas notiktu,ja mēs katrs pie kaut kādām tā saucamajām"nekārtībām" baznīcā -uzrez dotos pretējā virzienā?..:((

Es domaju, ka lefevristus par "pretejo virzienu" nosaukt nu nekadi nevar. Saja gadijuma ir tiesi otradi: cilveki mekleja kaut ko katoliskaku (sava izpratne) un atrada to pie FSSPX.

> Jāatcerās vien BŪTISKA  lieta - priesteri  ir TIKAI cilvēki.

Par to jau saja gadijuma nav runa.

Deta
pievienojies: 24.12.2004
Komentāri: 66
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 18:43
to Smilgu Juris > 14.02.2005 22:10 > Ka tad sos aizskara?   Lefevristi acimredzami trauceja budistiem veigt lugsanas uz kuram bija aicinati - tatad izradija necienu gan pret budistiem, gan pret pravestu, jo necienija un nenjema vera vina lemumu.
> Tiesi budisti Dievu neatzist. Viniem pat tada varda leksikona nav


Ir dazadi budisti un dazos virzienos vardu "dievs" vai "dievi" pastav, kas zin kada virziena piekriteji bija sie budisti.


> Milet tuvako nenozime vienmer un visur laut vinam darit visadas cucibas, it ipasi jau Dievu zaimot. Tiesi otradi.

Protams, ka tuvakmilestiba nozime rupeties par otra labumu, bet varbut pravests uzskatija, ka budistiem un vina draudzes locekliem sis lugsanas naks par labu - tas ir iespejams. Zinam, ka par to runaja Kristus "patiesiba daris jus brivus" Jn 8,32  Bet ari maldu maciba var but deleja patiesiba, jo RKB saka, ka katra cita neka kristietibas religija ir patiesibas dalas.


> Ta ir tikai un vienigi teva Tomasa De Janga problema

Ta vis nav, jo priesteris (pravests) ir atbildigs par to, kurs vares ieiet vina draudzes baznica, tatad sis priesteris teoretiski vareja atlaut ieiet budistiem, bet, piemeram, aizliegt lefevristiem, jo lefevristi tacu ir shizmatiski.


> Un ko Jus piedavajat?


Iet oficialo celu, proti, lefevristi vareja lugt pravestu nedarit planoto, bet ja vins neieklausitos, tad iet pie vieteja RKB biskapa - tada ir kartiba Baznica.
Hieronymus
pievienojies: 25.12.2004
Komentāri: 135
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 19:05
Deta: Tev neskjiet ka bazniica ir paredzeeta Triisvieniigaa Dieva nevis budistu muuku godinaashanai ?  
Hieronymus
pievienojies: 25.12.2004
Komentāri: 135
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 19:13
Cik es noprotu viens no lefevristu iebildumiem ir tas ka bazniicaas notiek vis kaut kas cits (budistu muuku, shamanju pagodinaashana) izvairoties no Dieva godinaashanas.

mani patieshaam satrauc cilveeku uzskati ka bazniicaa var godinaat un izraadiit cienju kaut kam citam, ne Dievam. Shajaa gadiijumaa - izraadiit cienju (pagodinaat) cilveekiem.

 

citaadaak ir ja bazniicaa uznjem vizitaacijaa, piemeeram biiskapu, jo izraadot cienju vinjam mees godinaam Kristu, kursh ir iestaadiijis priesteriibas sakramentu.

 

cienju budistu muukiem var izraadiit arii citaas telpaas, kaa jau ieprieksh mineeju, bazniica nav tam paredzeeta.

Morigana
pievienojies: 03.02.2005
Komentāri: 49
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 19:55
Ļoti žēl, ka mani īsti neizprati. Ar to gribēju pateikt,  ka jauniešiem šajā vecumā ir vislielākā psiholoģiskā nestabilitāte -līdz ar to ,-tā ir lielāka iespējamība, ka viņš "staigās  no viena pie otra"- līdzko parādīsies "jaunas vēsmas", līdzko tas  būs aizraujošāk,interesantāk un tt... Un ne tikai konkrētajā  gadījumā .Tomēr,  ja  runājam par konkrēto gadījumu,  un tas notiek ar 40-gadīgu un daudziem arī citāda vecuma cilvēkiem  dažādu iemeslu dēļ- "vainīgs"priesteris,"vainīgs" modernisms,- "vainīga" liturģija un tt...tad tas ir jautājums par manas(t.i-katra) ticības STIPRUMU un NOTURĪBU.Diemžēl par to pretējo virzienu arī runāju  "tēlaini"- pretējais virziens ir jebkurš, ja es(t.i.katrs) meklēju kaut ko citur un jebkur.Jautājums tikai priekš katra- ko?- labāku Dievu?..:((
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 20:28
 

 

> Lefevristi acimredzami trauceja budistiem veigt lugsanas uz kuram bija aicinati - tatad izradija necienu gan pret budistiem, gan pret pravestu, jo necienija un nenjema vera vina lemumu.

Pirmkart, baznica ir domata tikai un vienigi Trisvieniga Dieva pielugsanai un, atvasinati no ta, Svetas Dievmates un sveto godinasanai. Laut, ka kads vai kaut kas cits tur tiek pielugts vai godinats, ir arkartigi smags Pirma Bausla parkapums.

Otrkart, paklausiba Baznicas legitimajam amatpersonam nedrikst but pretruna ar paklausibu Dievam. Sakiet ludzu, ja sis draudzes pravests peksni teiktu: "Cienijamie draudzes locekli, tagad (prosti, Gospodi) metiet konsakretas Hostijas uz gridas un kapiet ar kaju virsu!" – vinam ari vajadzetu paklausit? Tad jau nav nekadas jegas ari priesteru-pedofilu tiesasanai: tiem nabaga zeniem tacu bija janem vera priestera lemums!

> Ir dazadi budisti un dazos virzienos vardu "dievs" vai "dievi" pastav, kas zin kada virziena piekriteji bija sie budisti.

Jums nav taisniba. Man skiet, ka te ir terminologisks sajaukums. Saskana ar budistu macibu, patiesam eksiste "dievi" (ar mazo burtu un daudzskaitli), bet nav Dieva. Budistu "dievs" vai "dieviete" (tibetieshu "lha" vai "lhamo") vinu izpratne ir apmeram tas, ko mes saprotam ar vardu "engelis". Ta ir domata nemateriala butne, kas dzivo un paklaujas karmas un dharmas likumiem, tiesi tapat ka cilveki un demoni. Kad spanu un portugalu misionari 16.gs. uzsaka misijas darbu Japana, vini pat nezinaja, ka lai japaniski pareizi pateikt "Dievs". It ka burtiskais tulkojums butu "kami", tacu "kami" ir shintoistu paganu dievibas jeb gari, kuru pec vinu macibas esot vairaki miljoni. Ja Trisvienigo Dievu apzimetu ar "kami", japaniem butu maldigas asociacijas un klumigs prieksstats par Vinu. Tapec vini vai nu vienkarsi lietoja spanisko vardu "Dios", vai ari apzimeja Dievu ar vardu "Dainichi", kas sakotneji nozime… "Buda Vairochana"!

<>> Ta vis nav, jo priesteris (pravests) ir atbildigs par to, kurs vares ieiet vina draudzes baznica,

Dievnama Saimnieks ir ne priesteris, ne biskaps, bet gan Pats Jezus Kristus, Kas saja nama reali paradas uz altara Svetaja Eucharistija. Priesteris ir tikai baznicas parvaldnieks, kurs nes atbildibu ta Saimnieka prieksa par to, kas saja nama notiek. Starp citu, dievnamu profanacija ir viens no tipiskakajiem modernisma simptomiem.

<>> tatad sis priesteris teoretiski vareja atlaut ieiet budistiem,

Te nav runa par ieiesanu vai neieiesanu. Katolu baznica ieiet drikst ikviens, kas ievero uzvedibas normas. Runa ir par paganu dievibu pielugsanu Kristus Altara prieksa.

<>> bet, piemeram, aizliegt lefevristiem, jo lefevristi tacu ir shizmatiski.

Ak, nu protams! Savukart budisti gan nav schizmatiski – vini ar mums joprojam ir pilniga kopiba.

Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 20:54
>> ,-tā ir lielāka iespējamība, ka viņš "staigās  no viena pie otra"- līdzko parādīsies "jaunas vēsmas", līdzko tas  būs aizraujošāk,interesantāk un tt...

Diemzel sie cilveki tiesi beg no tam "jaunajam vesmam" un to administrativi obligatoriskas ieviesanas.



>> "vainīgs"priesteris,"vainīgs" modernisms,- "vainīga" liturģija un tt...

Ko lai es, piemeram, daru, ja mans legitimais priesteris aicina Kristus Altari budistus mantras dziedat un greksudzes nepienem?

>> Diemžēl par to pretējo virzienu arī runāju  "tēlaini"- pretējais virziens ir jebkurš, ja es(t.i.katrs) meklēju kaut ko citur un jebkur.

Viņi neko citur nemekle. Viņi tiesi no ta "citur" beg. Viņi grib palikt katoli un mekle kaut ko katoliskaku.

Morigana
pievienojies: 03.02.2005
Komentāri: 49
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 21:29
Varbūt  savas izteiktās domas esmu vairāk pielīdzinājusi "mūsu" apstākļiem.Ļoti grūti ir  pateikt kā būtu,-ja būtu-t.i.-citā zemē. Bet,- tomēr  vienu zinu droši- pat ja es atrastos šādā situācijā- kā  Tu raksti,- tad  vienalga- es neskrietu un  nebēgtu prom no savas  kanoniskās katoļticības,nemeklētu citur "patvērumu".Nezinu, kā ir ,kad cilvēkam tiek liegtas jebkādas iespējas apmeklēt  <normālu> dievnamu.Tas jāprasa speciālistam, ko šādā gadījumā darīt,bet- NOTEIKTI zinu,ka nemainītu savu pārliecību,- pat ja paliktu ar  Svēto Tēvu divatā.Jo uzskatu, ka viņiem tomēr ir sava veida novirziens..
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
16.02.2005 21:46
>> es neskrietu un  nebēgtu prom no savas  kanoniskās katoļticības,nemeklētu citur "patvērumu"

Sadi noformulets arguments ir derigs tikai tad, ja, piemeram no Katolu Baznicas pariet pie sedevakantistiem vai uz RPC-MP, jo tas patiesam loti neparprotami ir "citur". Cilveks, kas no kanoniskas RKB pariet pie FSSPX, vismaz vina izpratne nekur "citur" neaiziet. Es permit noradiju lefevristu argumentus pret vinu ekskomunikacijas fakta atzisanu – mes varam tos neatzit un noraidit, bet jaatzist, ka sie argumenti ir pietiekami specigi un parliecinat spejigi.

Atcerietes, ko Kardinals Ratzingers atbildeja uz jautajumu, kapec vins, tads reformators bijis II.V.K. laika, tagad ir galeji labeja sparna. Vins teica: "Es jau nemaz neesmu mainijies un stavu tur, kur biju, vienkarsi pasaule man visapkart ir pavirzijusies pa kreisi". Tada pati logika (apmeram) ir ari ar lefevristiem.



>> Tas jāprasa speciālistam, ko šādā gadījumā darīt,bet- NOTEIKTI zinu,ka nemainītu savu pārliecību

Tie cilveki tiesi tapec ari nonak pie FSSPX, ka nemaina savu parliecibu.

Man vienkarsi nepatik, ka Latvija ir tada tendence uzskatit lefevristus par kaut kadiem bubuliem. Tas ir tapat ka Japana, kur ebreju nav, bet antisemitisms ir. Vai vispar kads no jums kaut kad ar dzivu lefevristu ir ticies un runajis?

Morigana
pievienojies: 03.02.2005
Komentāri: 49
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
17.02.2005 08:38
Diemžēl - nē.Pilnīgi piekrītu Tavam teiktajam, ka viņi ir laipni, jauki un patīkami cilvēki un saku to bez sarkasma. Tomēr runa nav par ētisko pusi. Un arī par <bubuļiem>, domāju,ka Latvijā  diez vai kāds viņus uzskata. Noteikti- nē.Šādā sarežgītā situācijā,-kā jau iepriekš rakstīji,- cilvēkam vienkārši ir  jāapmeklē viņu dievnams,-TIKAI, lai pieņemtu sv.sakramentus,-jo vienkārši nav citas izejas,-bet-   tas arī VISS. Viņš NEDRĪKST pāriet pilnībā pie viņiem,-neskatoties ne uz ko-pat, ja (piedod) viņa dievnamā  uz altāra dejotu velni..:((
Šķelšanās ir un paliek šķelšanās, lai arī  kā tas tiktu formulēts,izteikts,aizstāvēts,argumentēts.
Amada
pievienojies: 24.12.2004
Komentāri: 173
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
17.02.2005 12:03
Ok, pamaniju, ak ar Smilgu Juri runajot citiem sanak, ka sakot 1 vardu desmit dabu pretim. Visdrizak es ari izpelnisos, ko tadu ar savu komentaru, atcu nolemu ari so to piueraxtit saja saruna.

 Pirmkart, manuprat, ta visa lefevristu lieta seit tiesam nav isti vieta. Ir, existe un Dievs ar cviniem, lai jau sez sava sula un viss. Man vini ir pilnigi vienaldzigi. esmu RKB locekle un man nav ne mazakja dala par cilvekiem, kas seko no RKB rindam izslegtiem cilveciniem.

Protams, zel, ka ka daziem trukst pazemibas. Luters ari bija izslegts no Baznicas un mirdams vins esot sacijis, ka ir katolis. Of koz. sis ir nedaudz cits gadijums, bet tomer paraleles ir saskatamas. Viens tika izmest par parlieku reformesanos, citi par spitibu un ietiepibu. ok, atkal atzistu situaciju simplificeju. Ir daudz svarigas nianses. Bet pamatlinijas ta tas ir. Un tas ir skumji. Manuprat piemers par antisemitismu un Japanu nebija adekvats. Jo ok - mums var but neizpratne par to, kas mums ir tals. Divainas skiet sievietes, kas staiga ar kaialm krutim afrika, vai indeanu ritualas dejas, tas, kas ir talu. Bet lefevristi ir kaut kas, kas skar kaut ko, kas ir mums loti svarigs - musu Mati Baznicu. Ta ka nepatika un aizspriedumi, kaut ari daudzejada zina subjektivi, ir tomer pamatoti.

Amada
pievienojies: 24.12.2004
Komentāri: 173
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
17.02.2005 12:12
S.J.: Es permit noradiju lefevristu argumentus pret vinu ekskomunikacijas fakta atzisanu – mes varam tos neatzit un noraidit, bet jaatzist, ka sie argumenti ir pietiekami specigi un parliecinat spejigi.

Spejai parliecinat nav nekada sakara ar patiesiba, ta ir laba retorikas un eristikas prsame. Ari Jehovas liecinieki un mormoni loti gudri prot pamatot kapec vini ir kristiesi un kapec vinu sekta ir ta vieniga un pareiza. Ok pretoties ekskomunikacijas faktam var. Tas ir tikai cilvecigi. Cilveka psiholgija ta ir veidota, ka mes sevi aizstavam, mums nepatik, ka mus atzīst par tadiem, kas ir kludijusies, it ipasi, ja kaut ko daram pec labakas sirdapzinas. Nirenbergas procesa daudzi nacisti lidz beigam sevi uzskatija par nevainigiem. piekritu, atkal parak drastisks un neatbilstoss piemers, tacu to izmantoju lai paraditiu, ka pat tada situacija, kad pieradijumu ir loti daudz, tie cilveki nespeja sev pielaist domu, ka ir vainigi. Aizsargmehanisms nelauj cilvekam pielaut so domu. Pie tam, cik nu man zinams, lefevristu rindas galvenokart ir tiesi intelektuali, loti izglitoti un gudri cilveki. Tas patiesam ir liels zaudejums Baznicai.

Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
17.02.2005 12:59
>> Ok, pamaniju, ak ar Smilgu Juri runajot citiem sanak, ka sakot 1 vardu desmit dabu pretim.

Si te vieta, kura mes tagad atrodamies, laikam tomer ir forums, n'est-ce pas? Tatad tas pec definicijas domats diskusijam, vai ne?

 >> Man vini ir pilnigi vienaldzigi. esmu RKB locekle un man nav ne mazakja dala par cilvekiem, kas seko no RKB rindam izslegtiem cilveciniem.

Luk, sada pieeja mani nudien izbrina. Ka var cilveks but vienaldzigs pret otru, kad jautajums ir par Baznicas vienibu – tatad par jautajumu, kas tiesi saistits ar dveselu pestisanu? Redzat, ir tada kristiga aksioma, ka greks jaienist, bet grecinieks savukart jamil. Lidz ar to mums nu gan nevajadzetu teikt: sis mans bralis ir atskelies, tapec vins man vairs nav nekads bralis, man par vinu tagad ir nosplauties. Ta, piedodiet, ir sektantiska pieeja, nevis katoliska. Katolu Baznicas misales un lugsanu gramatas (visas, es domaju), ir ietvertas lugsanas par Baznicas Vienibu, tatad par to cilveku atgriesanos Mates-Baznicas klepi, kas ar schizmu un/vai herezi ir no Tas atskelusies. Turpat jau Jus pilnigi pareiz sakat: "Bet lefevristi ir kaut kas, kas skar kaut ko, kas ir mums loti svarigs - musu Mati Baznicu."

Vispar mums visiem vajadzetu ielagot vienu lietu: Metot ar akmeni lefevrisMAM, mes riskejam trapit lefevrisTIEM.

 >> Ta ka nepatika un aizspriedumi, kaut ari daudzejada zina subjektivi, ir tomer pamatoti.

Jusu domu es sapratu. Tomer paskaidrojiet man, ludzu, luk ko. Labi, pienemsim, ka lefevrisms patiesam ir schizma. FSSPX ir schizmatiki. Labi. Bet lai nu ka, vini tomer nav keceri, un visi sakramenti viniem ir kartiba. Vienigais, kas vinus atdala no legitimas RKB, ir vinu neskaidrais un divdomigais kanoniskas statuss, kurs, protams, ir obligati jaregularize, ka to darija Kamposas archidieceze.

Un luk, te es nesaprotu, kapec ar citiem schizmatikiem (kuru maciba var but turklat pilna ar keceribam), mums ir briniskigas attiecibas, kas balstitas uz dzilu ekumenisku draudzibu un cienu, bet lefevristus mes atgruzam.

Piemeram, tie skeltnieki, kas atskelas no Baznicas 1054. gada – viniem visi Sakramenti ir derigi, tacu ir vairakas nopietnas keceribas (vini neatzist filioque, neatzist Pavesta primatu un nemaldigumu, neatzist Vissvetas Jaunavas Marijas Bezvainigo Ienemsanu). Es nemaz nerunaju par tiem, kas atskelas 1521. gada – viniem vispar nav neviena deriga Sakramenta (iznemot Kristibu). Bet luk, ar viniem visiem mums ir milestiba, ekumenisms un saticiba – "Mir, druzhba, chewing gum!" Pasarg Dievs vinus aizskart! Bet tad, kad tikai piemin lefevristus, tad uzreiz sakam viebties ka zobu sapes. Kapec ir tadi dubultstandarti?

 >> Pie tam, cik nu man zinams, lefevristu rindas galvenokart ir tiesi intelektuali, loti izglitoti un gudri cilveki. Tas patiesam ir liels zaudejums Baznicai.

Tapec vienkarsi lugsimies, lai vini atrak regularize savu kanonisko statusu Baznicas ieksiene.

Starp citu, paliek jautajums par Kamposas archidiecezi un Sv. Jana-Marijas Vianeja prelaturu. Kas vini izliga ar Romu, tad nekada ekskomunikacija regularizacijas akta nebija mineta. Vel jo vairak, sis Prelaturas galva archibiskaps Rifans un visi tas locekli vel sodien (budami legitimaja RKB) atsakas atzit, ka no 1988. lidz 2002. gadam butu bijusi ekskomuniceti. Un Kardinals Hoyos, skiet, tadam traktejumam nemaz neiebilst. Co my na to?

Amada
pievienojies: 24.12.2004
Komentāri: 173
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
17.02.2005 13:17
Atskiribu ar citam konfesijam ir un ir butiska. Tas, kas notiek ir loti pielidzinams tam, kas notika pasaule pedeja laika. Pasaule bija sakelta pec Otra Pasaules kara. Sakeltiba un slikats attiecibas turpinajas ilgi. Tacu patiesiba visiem ir zianms, ka vienotiba ir speks. Tad nu tika meklets kopejais,uz kuru bazes diplomati vareja darboties pie attiecibu uzlabosasanas, veicinot sadarbibu, drzudzigu saisu veidosanos starp valstim utt. Un tas notiek. Tas ir lens process. Kapec ir love un nekliedzam neko virsu? tapec, ka Vatikana ir ne tikai RKB Centrs, bet Vatikana cilveki ir ari lieliski diplmati. Patiesiba so diplomatu limeni gruti citas valstis sasniegt. Tur darbojas labakie no labakajiem. Tatad - notiek kristiesu "auksta kara noversanas sekas" un integracija. Lai nu ka, bet tiesi pateicoties ekumenismam, daudzas protestantiskas Baznicas vbismaz areji jau sak iegut katoliskus vaibstus. tas priece. process ir gars un gruts. Bet Dievam nekas nav neiespejams. Tad luk kapec cilvekiem nepatik lefevristi - RKB, kurai ir jasatav stingai un vienotai ka klintij, peksni taja notiek dazadas divainas lietas, ieksejas nesaskanas, jukas. Nu un katoliem gruti samierinaties ar to.

Labi, nedaudz strebu kartu, sakot, ka man ir nosplauties uyz lefevristiem. Patiesiba man ir loti zel esoso situaciju. Ta ir skumja. vienkarsi skumja. Kad pirmoreiz par to izdzirdeju, es sajutu tadu ka bardaku galva. Baznicas ieksiene var but disputi par dazadiem jautajumiem. un tas ir normali, bet nu skiet, dzeki nedaudz parkapa stripu. Nu ko - ja jaludzas. Par vienotibu. Bet pirmam kartam - pazemibu, atteiksanos no lepnuma. Tas var but loti gruti. Bet bez ta, apvienosanas nebus.

Amada
pievienojies: 24.12.2004
Komentāri: 173
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
17.02.2005 13:19
S.J.: "Co my na to?"

Skad Pan tak ladnie po Polsku gada? ;)

 

Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
18.02.2005 15:56
Tatad sanak, ka ir "labie" schizmatiki un ir "sliktie" schizmatiki. Loti labi, tas ir tiesi tas, ko es biju domajis izdzirdet. Tikai pec kadiem kriterijiem tos "labos" no tiem "sliktajiem" nodalit? Pec ticigo skaita? Vai pec schizmas senuma (tie, kas atdalijas 1054. gada, ir nez kapec pienemamaki par tiem, kas – pienemsim – atdalijas 1988. gada)?

>> Tatad - notiek kristiesu "auksta kara noversanas sekas" un integracija.

Ja, "integracija" ir vajadziga, bet ne jau pec veca brivmurnieku principa "solve et coagule". Integracija var but tikai viena veida: atkrituso atgriesanas Vienigas Svetas Katoliskas un Apustuliskas Baznicas klepi, kas obligati iet caur ieprieksejo keceribu un maldu nozelosanu. Ta, ka to izdarija viens no gudrakajiem 19.gs. cilvekiem, Kardinals Njumens (Newman) un kopa ar vinu lielaka dala no Oksfordas kustibas.

>> daudzas protestantiskas Baznicas

Kas tas tads??? (skat. Ticibas Doktrinas Kongregacijas deklaraciju "Dominus Iesus")

>> Lai nu ka, bet tiesi pateicoties ekumenismam, daudzas protestantiskas Baznicas vbismaz areji jau sak iegut katoliskus vaibstus.

Ka? Vai ieviesot sieviesu "ordinaciju"? Un ko nozime "areji"? Piemeram, pazistamajai krievu mariolatristu sektai "Bogorodichnyj Centr – Cerkovj Bozhiej Materi Derzhavnaja" rituals ari diezgan atgadina latinu Misi – kadus secinajumus lai no ta izdara?

>> tapec, ka Vatikana ir ne tikai RKB Centrs, bet Vatikana cilveki ir ari lieliski diplmati.

Par Vatikana diplomatiju gan jasaka ta: agrakos laikos (t.sk. pasreizeja Sveta Teva pontifikata pirmaja puse) ta bija daudz konsekventaka, neka paslaik. Labi, politika atiecibas uz sarkano Kinu pagaidam ir pareiza. Tacu vai tad Jums patik Kardinala Kaspera ultrapiekapiga un, manuprat, klumiga politika attiecibas ar RPC-MP, kas faktiski bumeranga veida sapigi sit pa krievu katoliem (gan latinu, gan grieku), gan pa ukrainu grieku katoliem? Tagad diemzel Sveta Teva veselibas stavoklis nelauj vinam visu ta izkontrolet un ieviest saja joma kartibu.

>> RKB, kurai ir jasatav stingai un vienotai ka klintij, peksni taja notiek dazadas divainas lietas, ieksejas nesaskanas, jukas.

Jukas, nesaskanas, herezes un schizmas ir bijusas vienmer un bus vienmer, lidz pasaules galam. RKB ir nevis tikai jastav stingrai, bet Ta ari staves, jo ir speka musu Kunga apsolijums: "elles varti To neuzveiks".

emils
pievienojies: 30.12.2004
Komentāri: 87
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
18.02.2005 16:29
ehhh, man kaa luteraanim paliek vieglaak ap sirdi - mums to komplikaaciju ir mazaak... :D
imis
pievienojies: 24.12.2004
Komentāri: 6
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
17.10.2006 22:56
Ja kāds bīskaps konsekrē citu bīskapu bez Vatikāna atļaujas viņš automātiski krīt ekskomunikā. "Kam Baznīca nav Māte, tam Dievs nevar būt par Tēvu." - Tertuliāns.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
18.10.2006 10:30
Varu iedomāties! Ja kāds LU profesors pēkšni piešķirtu profesora grādu savam kolēgim bez LU Promocijas komisijas ziņas un daudzu citu juridiski nepieciešamo dokumentu apstiprinājumu, šo dīvaini neviens neuzskatītu par normālu.
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
18.10.2006 12:58
Batseba

Protams, es nevaru Jus neko pārmest: Jums kā protestantei priesterība ir patiešām pielīdzināma universitātes profesora darbam, nevis tas ir sakraments. Zināt, ko par Jūsu luterāņu teologiem ir teicis viens 19.gs. krievu priesteris: ‘Viņi par Dievu visu zina, bet Dieva nepazīst’.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
18.10.2006 14:41
>Smilgu Juris

Nav tā.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
18.10.2006 14:58
>Smilgu Juris

Tomēr savu komentu nedaudz papildināšu. Mani "aizkustina" Smigu Jura pārliecība, ka esmu protestante. Un kāpēc ne musulmāne, hinduiste vai vēl kas? Tāpat mani stipri "aizkustināja" tas, ka Smilgu Juris pārprata mana komenta būtību. Bet Tas lai paliek. Cik nu kuram Dievs dod, ar to ir jāiztiek. Protams, ir skumji redzēt Smilgu Jura neiecietību pret visiem, kas nav Smilgu Juris. Šis ir mans pēdējais koments, kas tiešā veidā skar Smilgu Juri. 
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: Sv. Pija X priesteru braliba Latvija
18.10.2006 15:31
Ja Jūs neesat luterāne, tad lūdzu man piedot. Taču šāds secinājums likumsakarīgi izriet no Jūsu vārdiem, kad Jūs vienā plauktā saliekat universitātes profesorus un priesterus/bīskapus. Tā parasti dara tieši protestanti, kuriem priesterības nav.
Komentāri:Iepriekšējie123
 Saraksts/Par un ap kristietību/Sv. Pija X priesteru braliba Latvija