Čats
English
Niks:
Parole:
Reģistrācija
Forums
 Saraksts/Katolicisms/Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
Komentāri:Iepriekšējie1234567Nākamie
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
15.06.2007 12:44
Pāvests Benedikts XVI šo trešdien teica , lai meklējam Baznīcas vēsturē Dieva mīlestības zīmes, nevis sensācijas un skandālus. Tieši par šo dikusiju.
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
15.06.2007 17:33
Pāvestam Benediktam ir taisnība un tomēr tieši viņš pavisam nesen ar ļoti asiem vārdiem vērsās pret bagātajām valstīm, kas slīgst ārprātīgā izšķērdībā,egoismā un pašapmierinātībā kamēr ir miljardiem nabagu uz kura rēķina iedzīvojas tā sauktās attīstītās valstis. Ir miljardiem cilvēku, kas cieš netaisnības dēļ. Mīlestība nevar pastāvēt bez taisnīguma un patiesības. Kad mēs atļaujamies luksusu un īpaši negodīgā ceļā, mēs nododam Dievu un Baznīcu.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 09:32
>Alma

Kas, konkrēti, būtu jādara?
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 12:44
Konkrēti varētu sākt ar to, ka mēs visi kopīgi, ieskaitot priesterus, apzinātos, ka TĀ IR problēma. Ka luksusa dzīvesveids nav savienojams ar Kristietību, vismaz katolicisma izpratnē. Un nevis nepārtraukti attaisnotos p[aši un citus attaisnotu.
kri
pievienojies: 15.01.2005
Komentāri: 401
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 15:12
tad vispirms jāvienojas, kas tad mūsdienu izpratnē ir luksusa dzīvesveids. Citādi - man, piemēram,  sociālā kantorī cenšas ieskaidrot, ka daudzbērnu ģimenei ģimenes auto ir luksuss.  A priekš pašiem tā ir dzīves nepieciešamība. :)
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 15:50
Luksuss varētu būt piemēram liels džips, kas daudz patērē un dārgi maksā pats par sevi cilvēkam, kurš pamatā dzīvo pilsētā. Piem. Liepājā vai Rīgā. Ja tas tā nav,  es sāku jau brīnīties, ka mūsu priesteri vēl nebrauc ar Porche Cayenne vai Hummer! Luksuss varētu būt mobilais par 300 Ls tā vietā, lai iegādātos pilnīgi normālu aparātu par 100-120 Ls. Utt. Tās ir visas tās lietas, kas nav  nepieciešamas ikdienas dzīves normālai funcionēšanai, bet mēs tās pērkam aiz šika, vēlmes pazīmēties utt. Galu galā tas var kļūt par  to pašu negausības grēku.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 15:57
>Alma

Jā. Kaut kāds štrunta merss jau sen nav nekāds lux. Priesteriem pienāktos džipi (gluži jauni un vislabākie, vismodernākie!), jo braukāšanas daudz un ceļi štruntīgi. Protams, kri taisnība - vienam tas ir lux, otram - nepieciešamība. Bet, kas attiecas uz "tautas balsi", tad pastāv tāds termins psiholoģijā - nabadzības sindroms. Piemēram, iekāpju tramvajā ar puķēm. Vienmēr atradīsies kāds "tantuks", kas skaudības un šī sindroma dēļ centīsies grūsties virsū, lai tās puķes salauztu. Vai uzmīt uz kājas, jo kurpes acīmredzami nav lētākas par 50 Ls.
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 16:30
Baznīca no priesteriem prasa pieticību un vienkāršību. Ja priesteris to nepilda, viņam var sanākt atvadas no sava amata. Polijā un citur jau ir ne mazums tādu gadījumu, kad priesteri atsaucoties uz visādām glupām "vajadzībām' ir tā iegrābušies pasaulīgajos labumos, ka neko citu vairs nevēlas kā BAUDU un BAUDAS. Pavisam nesen Polijā no amata atbrīvoja vienu tādu 'vajadzību' censoni. Un mersis ir lepna mašīna. Vismaz tāds, kurš maksā ap 35 000Ls. Lai izbrauktu bedres viņi var pirkt Ņivu. Un es gan nezinu kādas ir tās briesmīgās bedres Rīgā.  Ja nu vienīgi kādam ir 'problēmas' ar mentālo ķermeņa daļu. Es nekad nepiekritīšu tam ko tu saki. Tā ir izkropļota domāšana. Tai nav nekāda sakara ar katoļu Baznīcu. Tā var dzīvot luterāņi un citi, ja vēlas. Un tam nav nekāda sakara ar skaudību.
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 16:54
Un vēl, ja kāds vēlas noēdušos, nodzīvojušos, aptaukojušos ganus, viņam ir tiesības to gribēt. Baznīcai ir cits skatījums uz lietām. Es diemžēl saprotu, ka Latvijas sabiedrībā ir maz cilvēku, kuri saprot to, ko saka Baznīca, bet es ielieku tekstu no kādas Pāvesta Jāņa Pāvila II enciklikas par priesteru aicinājumu Baznīcā.

30. On the subject of evangelical poverty, the synod fathers gave a concise yet important description, presenting it as "the subjection of all goods to the supreme good of God and his kingdom.(81) In reality, only the person who contemplates and lives the mystery of God as the one and supreme good, as the true and definitive treasure, can understand and practice poverty, which is certainly not a matter of despising or rejecting material goods but of a loving and responsible use of these goods and at the same time an ability to renounce them with great interior freedom -- that is, with reference to God and his plan.

Poverty for the priest, by virtue of his sacramental configuration to Christ, the head and shepherd, takes on specific "pastoral" connotations which the synod fathers took up from the Council's teachings and further developed. Among other things, they wrote: "Priests, following the example of Christ, who, rich though he was, became poor for love of us (cf. 2 Cor. 8:9) -- should consider the poor and the weakest as people entrusted in a special way to them, and they should be capable of witnessing to poverty with a simple and austere lifestyle, having learned the generous renunciation of superfluous things(Optatam Totius, 9; Code of Canon Law, Canon 282)."(83)

It is true that "the workman deserves his wages" (Lk. 10:7) and that "the Lord commanded that those who proclaim the Gospel should get their living by the Gospel" (1 Cor. 9:14), but it is no less true that this right of the apostle can in no way be confused with attempts of any kind to condition service to the Gospel and the Church upon the advantages and interests which can derive from it. Poverty alone ensures that the priest remains available to be sent wherever his work will be most useful and needed even at the cost of personal sacrifice. It is a condition and essential premise of the apostle's docility to the Spirit, making him ready to "go forth," without traveling bag or personalities, following only the will of the Master(cf. Lk. 9:57-62; Mk. 10:17-22).

Being personally involved in the life of the community and being responsible for it, the priest should also offer the witness of a total "honesty" in the administration of the goods of the community, which he will never treat as ;f they were his own property, but rather something for which he will be held accountable by God and his brothers and sisters, especially the poor. Moreover, his awareness of belonging to the one presbyterate will be an incentive for the priest to commit himself to promoting both a more equitable distribution of goods among his fellow priests and a certain common use of goods (cf. Acts 2:42-47).

The interior freedom which is safeguarded and nourished by evangelical poverty will help the priest to stand beside the underprivileged; to practice solidarity with their efforts to create a more just society; to be more sensitive and capable of understanding and discerning realities involving the economic and social aspects of life; and to promote a preferential option for the poor. The latter, while excluding no one from the proclamation and gift of salvation, will assist him in gently approaching the poor, sinners and all those on the margins of society, following the model given by Jesus in carrying out his prophetic and priestly ministry (cf. Lk. 4:18).

Nor should the prophetic significance of priestly poverty be forgotten, so urgently needed in affluent and consumeristic societies: "A truly poor priest is indeed a specific sign of separation from, disavowal of and non - submission to the tyranny of a contemporary world which puts all its trust in money and in material security."(84)

Jesus Christ, who brought his pastoral charity to perfection on the cross with a complete exterior and interior emptying of self, is both the model and source of the virtues of obedience, chastity and poverty which the priest is called to live out as an expression of his pastoral charity for his brothers and sisters. In accordance with St. Paul's words to the Christians at Philippi, the priest should have "the mind which was in Christ Jesus," emptying himself of his own "self," so as to discover, in a charity which is obedient, chaste and poor, the royal road of union with God and unity with his brothers and sisters (cf. Phil. 2:5).
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 17:29
>Alma

Runāt jau Tu vari.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 17:34
>Alma

Un vēl. Vai Tu jau esi kaut ko saviem spēkiem mainījusi?
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 17:41
Es nerunāju, es citēju Baznīcas mācību, kas pat Latvijas priesteriem ir saistoša un neapejama, es uzdodu jautājumus par lielām un samilzušām problēmām. Un jā, es esmu kaut ko mainījusi. Es pieprasu no pristeriem, lai manis ziedotā nauda netiktu notriekta spēļu zālēs, pirtīs un boulinga centros sūcot viskiju vai alu. Es esmu mainījusi kaut vai ar to, ka tu te diskutē ar mani. Un es zinu, ka Dievs, kurš savu Baznīcu mīl un uztur vienmēr atradīs ceļus, lai dotu Baznīcai svētus priesterus. Neviens nekad neatcerēsies patmīlīgus un egoistiskus taukmūļus (kādus mēs redzam visapkārt un īpaši Rīgas Garīgajā seminārā), bet pr. Pentjušu, Butkānu vai Smelteru pieminēs ilgi. Un arī daudzos citus, kas kalpojuši atsacīšanās un nabadzības garā.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 17:54
>Alma

Es diskutēju arī citos forumos. Pa retam. Un daudz intensīvāk. Bet par tiem alus-bāriem u.t.t. No kurienes Tev tāda informācija? Vai Tu patiešām pati esi kādas personas tur redzējusi? Konkrēti. Un Tu arī apmeklē kazino?
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 18:00
Ja jau mūsu priesteriem viss atļauts, kādēļ gan liegt visādas izklaides. Un ko, alu viņi nesūc un uz boulingu neiet? CIk interesanti, ka tevi satrauc tikai Casino. Ka tik neesmu uzkritusi kādam sievišķotam priesterim virsū! Tas tik būtu joks. Batseba-priesteris?
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 18:04
>Alma

Nē. Es patiešām esmu tikai Batseba. Bet par izklaidēm. Apgalvot jau var visu. Redzi, Tu arī mani mēģini pārvērst vīrietī, jo Tev ir uznākusi vēlme ieknābt man. Bet konkrēti, vai patiešām Tu esi kādu redzējusi, vai tās ir tikai Tavas "hipotēzes"? Mani tas vienkārši interesē.
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 18:29
Kāpēc Tevi tas tā interesē? Tev taču ir vienalga. Dārgas mašīnas, smalka dzīve utt. Jo tas viss jau iet kopā. Kāda gan nozīme tam ko redzēji, ko dzirdēji? Vai tad nav labi, ja priesteris piepilda draudzes kasi spēļu zālē? Galvenais, ka nauda plūst, ka var dzīvot atbilstoši sava 'aicinājuma' prasībām. Vecie tantuki taču nefinansēs lepno džipu, ne arī skolotāji, zemnieki, pārdevēji, mediķi, skolēni, studenti. Kur tad lai rauj to naudu kā tu pati teici, tiem "jaunākajiem, vislabākajiem, modernākajiem džipiem", kas pienākas priesteriem, lai viņi varētu apbraukāt savas visattālākās, izmirstošās draudzes ar tiem pašiem tantukiem, kurām jau lats kabatā ir vesela bagātība. Un tas nekas, ja džips maksā 40-50.000 Ls. Tantuki tak jāevaņģelizē! Kāds labs aizsegs egoismam un naudasvaraskārei.
Toms Augustīns
pievienojies: 05.05.2007
Komentāri: 132
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 19:32
Mīļā Alma, manuprāt, tas, ko Tu šobrīd dari, ir pati nepareizākā rīcība, kāda vien var būt. Tu apvaino priesterus visnotaļ smagos pārkāpumos, bet dari to ļoti vispārīgi, radot priekšstatu, ka Tevis nosauktajiem netikumiem ļaujas daudzi vai pat lielākā daļa Latvijas katoļu garīdznieku. Ja jau reiz nodarboties ar atmaskošanu, tad ļoti konkrēti - jā, es varu liecināt, ka konkrēts priesteris notriec naudu pirtīs un spēļu zālēs. Ja ir runa par pierādāmiem faktiem, nevis baumām, tad tālāk var domāt, kā šā priestera draudzes locekļiem un citiem katoļiem pareizi rīkoties, lai turpmāk minētajam garīdzniekam šādi prieki tiktu liegti vai pat viņš pavisam tiktu atstādināts no draudzes gana pienākumiem. Iesākumam jautājums - par CIK (konkrēti) priesteriem Tev ir droši zināms viens vai vairāki no Tevis nosauktajiem faktiem? Teksts: "Nu viņi visi tā dara, izņemot varbūt dažus," netiek pieņemts, jo liecina par to, ka neko konkrēti nezini, esi tikai no dažādiem avotiem saklausījusies.
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
18.06.2007 19:42
Nonsenss! Pilnīgi pretēji. Es vienkārši oponēju Batsebas komentāram, ka priesteriem ir tiesības uz dārgiem un smalkiem džipiem.

Es pati nesen teicu, ka ir tikai nedaudz priesteru, kas to atļaujas (palasi manus iepriekšējos komentārus), bet man ir žēl, ka ir cilvēki, kuri to uzskata par normu. Sak, tas ir normāli, priesteriem vajag to labāko un šikāko. Problēma ir tā, ka tiešām ir priesteri, kas tā dzīvo, nesaukšu vārdā, bet kā tu pats reiz teici, visi to zina. Mans jautājums ir, ja visi zina, ja ir pierādījumi, nevis tenkas, aprunāšanas un apmelošanas un to nav mazums un uz tādām ziņām es nebalstos, tātad, ja ir pierādījumi, kādēļ bīskapi, kam ir vara, bet īpaši jau pienākums, to nerisina? Tā ir īstā problēma. Es varētu saukt vārdus, jau saucu tādu vienu mersedesa "Sprīdīti", a jēga kāda? Laiks rādija,nekāda. Bīskaps, kā aka, kluss!
core
pievienojies: 14.01.2005
Komentāri: 130
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
19.06.2007 09:19
Godiigi runaajot, tonis, kaadaa notiek shii diskusija, man liekas necieniigs - it iipashi shiis dienas lasiijuma gaismaa. Par dzhipiem tomeer gribeetu piebilst, ka buutu labi, ja katram priesterim taads buutu. Zinu arii, ka cilveeki daavina priesteriem mashiinas (konkreeti esmu to dzirdeejusi par priesteri Andreju Medinju), lai paliidzeetu kalposhanaa.
Toms Augustīns
pievienojies: 05.05.2007
Komentāri: 132
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
19.06.2007 18:02
Jā, taču oponējot Tu piesauci tādas lietas kā naudas notriekšana spēļu zālēs un pirtīs, tādēļ vēlreiz Tev vaicāju - par cik Latvijas priesteriem Tev tādi fakti ir zināmi? Savukārt džipa (pat dārga un smalka) atrašanās kāda priestera rīcībā vēl pati par sevi nav nekāds grēks - svarīgi saprast, vai šāda mašīna palīdz priesterim kalpošanai un vai viņš to izmanto atbilstoši sava kalpojuma mērķiem. Džips pilsētas priestera rīcībā mani mulsinātu, savukārt vairāku plašā teritorijā izkliedētu lauku draudžu gana vajadzībām man tāds liktos gluži piemērots, protams, ja priesteris tiešām godprātīgi dodas ar to nakts vidū pa sliktu ceļu daždesmit kilometru attālumā, lai sniegtu Sakramentus mirstošai večiņai, kā arī citādi cenšas palīdzēt draudzes locekļiem. Ne jau vāģī un tā vērtībā ir grēks, bet gan tā (nepareizā) pielietojumā.
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
19.06.2007 18:42
1.Pašreiz es zinu, ka džips ir tikai 2. Rīgas priesteriem. Par citiem man informācijas nav. Bet var jau vēl nopirkt.

2. Nu pirtiņas ir daudziem. Talsos, Alūksnē un droši vien arī citur.

3. Spēļu zāles arī ir, bet te es vārdu nesaukšu, jo tā jau ir tomēr slimība un atkarība. Un pret to jāizturas ar cieņu, kāda pienākas pret smagi slimu cilvēku. Kaut gan sākās jau viss vienkārši.

Bet par to, ka liela un lepna mašīna ir kalpošanai es Tev nevaru piekrist. Pēc dažiem gadiem varbūt jau vajadzēs privātās lidmašīnas, lai labāk kalpotu?
Toms Augustīns
pievienojies: 05.05.2007
Komentāri: 132
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
20.06.2007 01:58
1. Tad jāvaicā, kā šie priesteri savus džipus izmanto - bezmērķīgi vizinās pa ielām un rīko dragreisus vai apmeklē attālāk dzīvojošus draudžu locekļus? Kā vispār klājas viņu draudzēm - vai tajās ir nodrošināta ne vien garīgā aprūpe, bet arī palīdzība trūcīgajiem? Kādā stāvoklī ir dievnami, kuros viņi kalpo? Vai tiek ieguldīti līdzekļi katehizācijā, draudzes sabiedriskajos pasākumos un misijas darbā, īpaši jauniešu vidū? No atbildēm uz šiem un līdzīgiem jautājumiem arī var izspriest, kā vērtēt to, ka priesteris brauc ar džipu. Ja iepriekš minētais netiek darīts, tad pirmām kārtām jāprasa, lai tiktu veikti šie pasākumi, nevis jāvēršas pret priestera džipu. Protams, tad, ja priesteris apgalvo, ka draudzei trūkst līdzekļu visiem vajadzīgiem labiem darbiem, jautājums par džipu ir īsti vietā.

2. Personīga pirtiņa un uzdzīve pirtīs ir divas dažādas lietas. Personīgo pirtiņu savam draudzes ganam es labprāt pats palīdzētu uzcelt, lai viņš uzturētu labu veselību.

3. Par personīgo lidmašīnu - pietiekami plašā teritorijā draudzes ganam var noderēt arī tā, bet jāšaubās, vai Latvijā šāda vajadzība ir aktuāla. Personīgs helikopters drīzāk varētu noderēt, bet atkal jāskatās, kādiem nolūkiem tas tiek izmantots un vai draudzei nav svarīgāku vajadzību, kur jāiegulda līdzekļi.

Manuprāt, nav svarīgi, kādā mašīnā brauc garīdznieks, bet svarīgi ir tas, cik labi un ar kādu atdevi viņš kalpo savai draudzei. Ja viņš draudzei kalpo nolaidīgi un "aizmirst" tās visvairāk neaizsargātos locekļus, tas gan ir iemesls runāt ar bīskapu.
Alma
pievienojies: 03.05.2007
Komentāri: 51
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
20.06.2007 07:46
Jā, jā. kaut kur dzirdēti viedokļi! Es gan pilnīgi tam nepiekrtītu. Bet tas ir sarežģīti un gari, lai izskaidrotu, kāda ir saikne celibāts, miesa, ērtības, "mazie veselības pirtiņas prieki" utt. Šeit mēs jau vairs nespriežam katoļu Baznīcas līmenī. Te ir cilvēcīgais faktors un pasaulīgais, kas ņēmis virsroku un ir pilnīgi skaidrs tas, ka ticīgie bieži sāk domāt kā viņu gani, ja gani vairs nenes sevī Kristus, nabaga un visu sevi atdevuša, attēlu. Priesteris, kā to vēl pavisam nesen atgādināja pāvests Benedikts, vispirms kalpo ar lūgšanu un mīlestību. Priesteris vispirms ir alter Kristus. Un kāds bija Kristus, mēs zinām: Nabadzīgs ar pazemīgu sirdi. var jau visādas teorijas bīdīt, bet tas priesteris, ko piedāvā šeit uzrakstītie komentāri (kas aizstāv priesteru ērtību kultu it kā kalpošanas vārdā), pēc Kristus gan daudz vairs neizskatās.

KRISTUS ATNĀCA PESTĪT VISU PASAULI, ar 1. mēteli un 1. kurpju pāri un Viņa darbs dzīvo vēl šodien. Kut gan tieši KRISTUS varēja pieprasīt zirgu, telti, apavus, naudu, apsardzi utt "KALPOŠANAS UN PESTĪŠANAS" vārdā. Un ko saka KRISTUS, mēs zinām no Evaņģēlija. Līdzībā par bagāto jaunekli. "Vienas lietas Tev pietrūkst! Aizej un pārdod VISU, kas tev ir, atdod NABAGIEM un seko MAN! Jā, jauneklis turēja baušļus, jā gribēja sekot Kristum, bija labs cilvēks. Bet Kristus dēļ ir jāatsakās no VISA, arī no paša nepieciešamākā, jo pestīšana nav cilvēku/priesteru roku darbs, bet Dieva. Tādēļ arī mūsdienās tieši visnabadzīgākās valstis ir visticīgākās. Nabadzība pati par sevi protams ir negatīva, bet tā neļauj uzplaukt tai mentalitātei, kas jau ir uzplaukusi Latvijā un diemžēl veicina ticīgo skaita samazināšanos un aicinājumu uz priesterību skaita samazināšanos. Cilvēks nestājas seminārā, lai labi dzīvotu, viņš grib sevi atdod Dievam. Kad Evaņģēlija radikālisms vairs netiek piedāvāts, viss pārējais NOVĪST. Tādēļ, šādas runas protams var uz laiku nomierināt dažu labu es teiktu gandrīz aptumšotu sirdsapziņu, bet ilgākā lakā patērētājsabiedrība ņems virsroku, priesteru nebūs un nebūs, kaut gan jāsaka nav jau tagad, šķiet, ka tādas īstas katoļu Baznīcas jau mūsu zemē nav. Universālā Baznīca māca ko citu un ved visticamāk, lai cik sāpīgi nebūtu sākt tā domāt, pie cita Kristus.
Toms Augustīns
pievienojies: 05.05.2007
Komentāri: 132
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
20.06.2007 11:14
Arī man šajā portālā būtu pārāk sarežģīti skaidrot, kāpēc Tavu viedokli uzskatu par nepareizu - tam ir savs pamats, ja runājam par atsevišķiem gadījumiem un vienu noteiktu kristīgās dzīves ceļu (kas raksturīgs, piemēram, ubagotājmūku ordeņiem), bet tas noteikti nav un nevar būt attiecināms uz visiem.
Ieklausies vēlreiz mūsu pāvesta izteikumā, ko esi ievietojusi: "Priesteris, kā to vēl pavisam nesen atgādināja pāvests Benedikts, vispirms kalpo ar lūgšanu un mīlestību." Ar lūgšanu un mīlestību, nevis ar nabadzību, īpaši, ja šī nabadzība tiek stādīta par pašmērķi.
"Un ja es izdalītu visu savu mantu trūcīgo uzturam, un ja es nodotu savu ķermeni, lai mani sadedzina, bet mīlestības man nebūtu, tad tas man nekā nelīdzētu." (1.Kor. 13:3)
Varbūt palasi Baznīcas tēvu darbus un svēto dzīves aprakstus. Nebūt ne visi no viņiem izvēlējušies nabadzības ceļu, lai labāk kalpotu Dievam un savam tuvākajam. Baznīcai vienmēr bijuši vajadzīgi ne tikai tuksnešu eremīti un "mazie brāļi", bet arī liels daudzums gluži "parastu" priesteru, kas dala ikdienas dzīves priekus un bēdas kopā ar savām draudzēm un rāda piemēru ticīgajiem, kā pareizi un kristīgi lietot tos materiālās pasaules labumus, ko Dievs mums devis laicīgās dzīves uzturēšanai. Vai tas slēpj sevī kārdinājumus, ko daži neiztur? Protama lieta, bet ne mazākus kārdinājumus slēpj arī uzsvērta askēze un rigoriska atteikšanās no jebkādām ērtībām, vēsturē tam ir daudz piemēru.
Novēlu Tev nekrist galējībās, tad varēsi arī daudzpusīgāk, mierīgāk un līdzsvarotāk vērtēt priesteru darbību. Ikvienas galējības Universālajā Baznīcā allaž beigušās ar atšķelšanos un sektantismu. Ir jāsaredz starpība starp to nabadzību un dzīvesveidu, ko sludināja Francisks, un to, kāda piekritējs bija Savonarola.
Justas
pievienojies: 30.12.2004
Komentāri: 213
Re: Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?
20.06.2007 11:37
1. Daljeji piekritu Almai, bet tikai daljeji, jo neredzu nekadu jegu no shadas diskusijas par atsevisku priesteru vajibam. Isti bibliski butu vispirms pasai diskusijas autorei runat par to ar priesteri, ja vins neko nenem vera, tad ar biskapu. (protams saprotu, ka tas butu diezgan nereali, bet nu no bibliska viedokla pareizak nekaa shada veljas mazgashana kadedrale.lv) Jo shada diskusija jau neko neatrisinas, vien sniegs citiem jaunus ielaunojumus.
2. Tomer piekritu Almai taja, ka ar 35 000 vertu auto braucoss priesteris nesniedz to labako prieksstatu par Baznicu. Laicigiem cilvekiem un arii pasiem draudzes locekliem tas var but tikai ielaunojums. Taa jau pasaule runa par "nenormali bagato" Baznicu, kas tikai zin kaa "naudu iekaset". Un te tads piemers - priesteris Latgale ar 35 000 vertu auto.
3. Neiet runa par to, ka priesterim jastaiga maisaudumaa un jabrauc zirgu pajuga. Vinam savu pienakumu veiksanai vajadzigs auto, pie tam tehniski laba stavokli, tatad ja iespejams jauns. Bet nu cilveki, esiet tacu reali -35 000 eiro maksa 2006.gada E klases Mercedes, ar visam ekstram. Shads auto tomer ir simbols, ipasnieka turiguma simbols. Tas viennozimigi ir biznesa klases auto. Tiesam kaut kaa jocigi.
Komentāri:Iepriekšējie1234567Nākamie
 Saraksts/Katolicisms/Vai katoļu Baznīcā nepieciešamas reformas?