Čats
English
Niks:
Parole:
Reģistrācija
Forums
 Saraksts/Katolicisms/„Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
Komentāri:123Nākamie
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
„Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
06.01.2006 14:53




Beidzot ir noticis tas, kam jānotiek. Pāvests Benedikts XVI ir nolēmis darīt galu liturģiskajām dīvainībām un ļaunprātībām, kas sazēlušas katoļu-modernistu kustībā „Neokatechumenālais ceļš” (NK jeb „neo”).

Kas bija tik dīvains pie „neo”? Veru aprakstīt, tikai brīdinu: cilvēkiem ar vājiem nerviem un grūtniecēm iesaku tālāk nelasīt.

Pirmkārt, Eucharistiskā upuŗa veikšanas veids. Altāra viņiem nav, un viņi celebrē vienkārši sēžot pie apaļa galda, kas pārklāts ar galdautu – kā kaut kādās jubilejas svinībās! Normālajā Romas misālē paredzēto neraudzēto oblāšu vietā tiek konsekrēts prāvs maizes klaips, kuŗu lauž ar rokām un ēd. Protams, no tā nevar nerasties  drupačas, kas agrāk vai vēlāk nokritīs uz grīdas, un pa Kristus Miesu staigās to pašu „neo” zābaki… Kristus Asinis „neo” dzeŗ lieliem malkiem.

Otrkārt, normāla sprediķa „neo” nemēdz būt. Svētos Rakstus komentē grupas katechēts, un tad savas domas izsaka citi klātesošie laji. Priesteŗa runa ir tikko atšķiŗama no pārējiem komentāriem.

Treškārt, Mises laiks un vieta arī ir dīvaini. Viņu Mises notiek nevis svētdien, bet sestdienas vakaros; nekad ne baznīcas prezbitērijā, bet sānu telpās vai plebānijās, un vienmēr atšķirti no citiem draudzes locekļiem. Bet pat arī tas vēl nav viss. Uz „neo” Misēm svešinieki vai nu vispār netiek ielaisti, vai arī tiek ielaisti ar lielu piespiešanos. „Tikai priekš savējiem”  – tāds ir pamatprincips. Kaut kāds hermētisks ezotērisms – kā pie brīvmūrniekiem vai rožkrustiešiem, nudien! „Neokatechumenāta” statūti, kuŗus 2002. gadā apstiprināja Svētais Krēsls, skaidri un gaiši liek „neo” atvērt savas Mises arī pārējiem ticīgajiem (13.3. punkts), taču praksē šis punkts tiek rupji pārkāpts. Ja jūs arī ielaidīs, tad drīzumā jūs jutīsities ārkārtīgi neomulīgi: sveicieni, izrādes un aplausi „introita” ceremonijas laikā rada dabīgu barjeru svešiniekiem.

Kā jau jebkuŗā sektantiska tipa kustībā, arī pie „neo” var redzēt zināmu, vairāk vai mazāk slēptu  elitismu: attīstītie „mēs” un mazāk attīstītie „viņi” (pārējie katoļi).

Citiem vārdiem sakot, „neo” var definēt kā vienu no tām „pēckoncila” kustībām, kas radušās Baznīcai grūtā laikā un kas cenšas šo grūto laiku paildzināt.

Jau sen „mainstream” katoļu vairākums ar sāpēm skatījās uz „neo” izdarībām, rūgti atkārtojot Cicerona vārdos – „Quousque abutere, Catilina, patientiam nostram!” – Cik ilgi, Katilīna, tu vēl pārbaudīsi mūsu pacietību? Un beidzot šis mirklis ir pienācis.

Vēl nesen „neo” vadītāji centās aizstāvēt visas šīs izdarības, apgalvojot, ka viņiem tās esot mutiski atļāvis Jānis Pāvils II. Taču ar Benediktu XVI šīs spēlītes ir beigušās.

2005. gada 1. decembrī Liturģijas un Sakramentu disciplīnas kongregācijas prefekts, Kardināls Francisks Arinze, nosūtīja „neo” vadītājiem vēstuli ar Svētā Tēva lēmumiem, kuŗiem ir jāklausa.

Īsumā izklāstīšu šos lēmumus.

1. Sv. Mises celebrēšanā „neo” jālieto Baznīcas apstiprinātās liturģiskās grāmatas un tām jāseko bez pielikšanas un atņemšanas.

2. „Neo” ir jāievēro Kunga Diena, t.i., svētdiena. Katrai „neo” kopienai ir jāsazinās ar savu diecēzes bīskapu un jāapliecina sava piederība draudzei, t.sk. arī liturģiskajā jomā. Vismaz reizi mēnesī „neo” jāpiedalās kopīgajā draudzes svētdienas Misē.

3. Pirms Svēto Rakstu lasījumiem teiktajām ekshortācijam un uzrunām jābūt īsām.

4. Sprediķi drīkst lasīt tikai priesteris vai diakons. Citu personu liecībām ir jābūt īsām; tās nedrīkst būt sajaucamas ar sprediķi. Dialoga forma ir atļauta tikai izņēmuma gadījumos.

5. „Neo” miera došanas ceremonija pagaidām drīkst palikt tā pati.

6. „Neo” tiek piešķirts divu gadu pārejas laiks, lai izbeigtu savu pie galda sēdēšanas praksi un pārietu pie normālas Eucharistijas celebrēšanas un Vissv. Sakramenta pieņemšanas pie altāŗa, kā to dara visa Baznīca.

7. „Neo” ir jāizmanto visas Misālē minētās eucharistiskās lūgšanas, nevis tikai otro, kā līdz šim.

 

Vai pie mums Latvijā arī ir „neo”? Ja ir, tad vai viņi sekos šiem norādījumiem?
Justas
pievienojies: 30.12.2004
Komentāri: 213
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
06.01.2006 16:30
Cik es zinu, tad Latvijā tik tiešām ir šāda kustība "Neokatehumenālais ceļš". Bet nu pilnīgi neko par viņiem nezinu.
core
pievienojies: 14.01.2005
Komentāri: 130
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
06.01.2006 18:05
Lapā www.katolis.lv atradu , ka viņi darbojas sv. Alberta baznīcā.
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
06.01.2006 20:35
Nedomāju, ka tas būtu iespējams, ja būtu dzīvs tēvs Andrejs (J. Pavlovskis OFMCap). Vismaz es nevaru iedomāties, kā viņš sadzīvotu ar “neokatechumenātu”.
ciprese
pievienojies: 06.01.2006
Komentāri: 10
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
06.01.2006 20:42
Cien. Smilgu Juri, kastavuprāt ir šis "neokaehumenālais ceļš" , kādēļ esi tik aizvainots uz to?
egidy
pievienojies: 09.07.2005
Komentāri: 37
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
06.01.2006 21:40
man nāk prātā Pāvila vētstules, kurās viņš runā par to - vai jūdu paražas ir jāievēro vai nē - un viena no viņa domām bija, ka viena cilvēka (sevišķi ja viņš savā pārliecībā ir stiprāks) ticības apliecinājums un darbi nedrīsktēu aizvainot vai ieļaunot otra kristieša pārliecību - man liekas, ka neokatehumenāti par to nav piedomājuši...
ciprese
pievienojies: 06.01.2006
Komentāri: 10
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
07.01.2006 00:31
Riskēšu saņemt pārmetumus, bet vai reizēm kāds, (kā lai skaidrāk izsaku to, ko domāju?) kurš ir redzami  ticīgāks vai pazemīgāks par mani, neizraisa manī zināmu skaudību vai aizvainojumu, ka es tā nespēju (vismaz, vēl nespēju)? Lūdzu, nesodīt mani bargi, esmu iesācēja...
ciprese
pievienojies: 06.01.2006
Komentāri: 10
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
08.01.2006 23:13
Es nevau likties mierā :)
Šī tēma mani tik ļoti ieinteresēja, ka tā cītīgāk mēģināju uzzināt kāda ir neokatehumenāta vēsture Latvijā. Atklāju, ka Sv. Alberta baznīcā Neokatehumenālā ceļa darbība ir aizsākusies (un nav apstājusies)  tieši iepriekš minētā tēva Andreja (J. Pavlovska OFMCap.)  paspārnē :)
maasa
pievienojies: 09.01.2005
Komentāri: 63
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
09.01.2006 11:37
>Smilgu Juris

Klau, ja godīgi, tad Tavs teksts ir vismaz rupjš, ja ne aizvainojošs. Nepiederu šai kopienai, bet esmu piedalījusies liturģijā, esmu dzirdējusi laju vadītās katehēzes un man nebūt neliekas, ka tur ir tikai nosodāmas lietas.

No tā, ko Tu raksti varētu izsecināt, ka Tev ir kāds personisks aizvainojums. Varbūt noliec to pie malas un tad raksti?

Izlasīju jau pirma kāda laiciņa šo tekstu (ziņu  šīs kopienas vadītājiem)Vatikāna mājas lapā, man tas likās interesanti, jo Neokatehumenāts ir viena no retajām kopienām katoliskajā BAznīcai, kura darbojas pēc Baznīcas apstiprinātas formācijas programmas.

Bet visur jau ir cilvēki un visur var būt kļūdas.

Iecietību, lūdzu!

 
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
09.01.2006 12:05
>> Klau, ja godīgi, tad Tavs teksts ir vismaz rupjš, ja ne aizvainojošs.

Nesaprotu, kur esmu pielaidis kādu rupjību. Ja esmu kaut kur bijis rupjš, tad lūdzu piedošanu. Savukārt Jūsu teksts gan ir atklāti aizskaŗošs, jo es neatceros, ka mēs ar Jums kādreiz būtu dzēruši „tubrālības“.



>> No tā, ko Tu raksti varētu izsecināt, ka Tev ir kāds personisks aizvainojums. Varbūt noliec to pie malas un tad raksti?

Man, paldies Dievam, nav un nekad nav bijis vispār nekāda sakara ne ar „neo”, ne ar citām tamlīdzīgām kustībām – es tām eju gaŗām ar līkumu. Vienīgais aizvainojums ir tāds, ka sāp sirds par Māti-Baznīcu, bet tas, es domāju, ir leģitīmi katram katolim.



>> Izlasīju jau pirma kāda laiciņa šo tekstu (ziņu  šīs kopienas vadītājiem)Vatikāna mājas lapā,

Vispār jau šī Kardināla Arinze vēstule bija sākotnēji domāta kā konfidenciāla, taču gandrīz pašā Ziemassvētku priekšvakarā tā tika negaidīti publicēta viena itāļu vatikānista mājas lapā.



>> man tas likās interesanti, jo Neokatehumenāts ir viena no retajām kopienām katoliskajā BAznīcai, kura darbojas pēc Baznīcas apstiprinātas formācijas programmas.

Ja viņi patiešām darbotos pēc Baznīcas apstiprinātas programmas, tad šādas brīdinājuma vēstules nebūtu.
>> Bet visur jau ir cilvēki un visur var būt kļūdas.

… un tāpēc jābūt paklausīgam Baznīcas likumīgajai hierarchijai.

>> Iecietību, lūdzu!

Pret ko? Pret „neokatechumēniem” vai pret viņu ačgārnajām praksēm? Ja pret otro, tad nekādā gadījumā.
maasa
pievienojies: 09.01.2005
Komentāri: 63
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
09.01.2006 12:25
Tiem, kuri vēlas kaut ko vairāk uzzināt, atradu "neo" oficiālo mājas lapu (pieejama 5 valodās). www.camminoneocatecumenale.it
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
09.01.2006 14:02
Kāds šim "neo" mērķis?
maasa
pievienojies: 09.01.2005
Komentāri: 63
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
09.01.2006 15:59
Batseba, lapā, kuras adrese ir pāris rindiņas augstāk ir visa informācija - labi taču ir smelt no pirmavotiem, vai ne? Tur atrodami arī šīs kopienas statūti. Viss teksts ir 6, nevis 5, kā iepriekš rakstīju, valodās.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
09.01.2006 16:29
>maasa

Paldies! Biju iebridusi saitā. Papriecājos, ka itāļu valodā. Bet tā ir oficiālā versija. Vai Tu domā, ka nav nekā cita, 2-3 vārdos definējama? Vispār jau mani ļoti pārsteidza šis "neo" ar savu atrašanās vietu.
Justas
pievienojies: 30.12.2004
Komentāri: 213
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
09.01.2006 16:46
Maasa, paldies par saitu!

Apskatijos. Jāsaka, ka angliskā daļa visai švaka, nu gan vizuāli, gan informācijas daudzuma ziņā. Bet ne par to.

Ir tur arī sadaļa "news", kur ir no zenit.org pārpublicēta intervija ar "neo" pārstāvi ASV. Nu un viņš pauž nepārprotamu prieku par Vatikāna neseno lēmumu. Saka, ka tas ir ļoti pozitīvs, jo faktiski apstiprina "neo" īpašo praksi un vietu Baznīcā. Turklāt uzsver, ka kustībai ir ļoti labas attiecības ar Pāvestu un tieši viņš bijis tas, kurš panācis "neo" tik izdevīga lēmuma pieņemšanu.

Redz kā, par Vatikānu lēmumu priecājas visi - gan kustības pretinieki (piemēram, Smilgu Juris), gan pati kustība. :)))) Tad jau labs lēmums - visi apmierināti

Links uz interviju: http://www.camminoneocatecumenale.it/en/news.asp?id=16
ciprese
pievienojies: 06.01.2006
Komentāri: 10
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
11.01.2006 16:31
Paldies par saitu!
Tā ir daudz labāk nekā veidot priekšstatu par lietām un norisēm no tā, ko saka citi.
Šajā diskusijā Neokatehumenālais ceļš tiek sauks tādā (manuprāt) nepievilcīgā vārdā "neo", tam ir tāda kā agresīva pieskaņa, ja vēl atbilstošs komentārs, tad pavisam...
Neokatehumēni to sauc vienkārši "ceļš", ierosinu to dēvēt šādi.
Smilgu Jurim - ja mēs visi esam māsas un brāļi Jēzū Kristū, vai tiešām nevaram viens otru uzrunāt uz "tu", kā to dara ģimenē?
imelda
pievienojies: 03.04.2005
Komentāri: 66
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
11.01.2006 16:54
Kamēr rakstīju ciprese, savā komentārā pauž līdzīgas domas:)

--------------------------------------------------------

Cien.Smilgu Juri.

 

Vēlos izteikt savas domas par šo diskusiju un ne tikai par šo. Pirms Jums atbildēt iepazinos arī ar citiem Jūsu komentāriem šajā portālā.

Manuprāt, Jūsu diskutēšanas veids daudzviet ir nekorekts un daudzos spriedumos ir paštaisnums un neiecietība pret citādāk domājošajiem. Tomēr ceru, ka tas ir tikai nepilnīgs vērtējums, jo personīgi Jūs nepazīstu. Ticu, ka Jums ir sāpes ne tikai par Māti - Baznīcu, bet par katru cilvēku. Jo :”Kad šīs dzīves laicīgais miteklis būs nojaukts, mēs zinām, ka mums no Dieva ir mūžīgs mājoklis debesīs, kas nav no rokām celts.” (2 Kor 5,1) Tam vajadzētu būt mūsu ilgām. Arī par katru cilvēku.

 

Tagad par to, kāpēc domāju, ka šajā diskusijā daudzviet esat nekorekts, neiecietīgs un paštaisns.

1.Jūsu piedāvātā diskusijas tēma ir ļoti specifiska un prasa konkrētas zināšanas par jautājumiem, kurus skarat. Tas ir normāli, ka cilvēki daudz ko nezin. Jūsu uzdevums būtu papildināt otra cilvēka zināšanas. Vispirms norādīt iespējas, kur var iepazīties ar pirmavotiem – literatūru, portālu adreses u.tml. No Jums es saņemu tikai personīgo skatījuma izklāstu uz šo, manuprāt, ne tik vienkāršo jautājumu.

2.Izlasot šīs kustības statūtus neatradu norādi, ka tās saīsinātais nosaukums ir „NK” vai „neo”. Iepriekšējās diskusijās rakstāt, ka esat grieķu katolis jeb uniāts, norādot, ka indultists. Manuprāt, no manas puses nebūtu korekti, ja es saīsinātu šos nosaukumus pēc sava prāta.

3. Jūs norādāt, ka: „Man, paldies Dievam, nav un nekad nav bijis vispār nekāda sakara ne ar „neo”, ne ar citām tamlīdzīgām kustībām – es tām eju garām ar līkumu.”

Nekorekti ir diskutēt par lietām, kuras, kā es saprotu, pilnībā nepārzināt.

Vēl vairāk, šeit Jūs aprakstāt, kas šajā kustībā notiek.

4.Iepriekšējās diskusijās Jūs aizvaino, ka kāds vārdu „lefevristi” raksta nepareizi „lefebristi”. Šajā diskusijā Jūs pats nepareizi rakstāt „Neokatechumenālais ceļš”. Latviešu valodā pareizi ir : „Neokatehumenālais ceļš”.

5.Kā arī par „tubrālībām”. Citā diskusijā Jūs rakstāt: „... Vispār, vai kāds man varētu paskaidrot, kāpēc daudziem šī foruma dalībniekiem ir tāda aizskaŗoša maniere sev personiski nepazīstamu sarunas biedru saukāt uz "tu"? Kas tā par rupjību – vai tā ir tāda jauna modernistu "garīguma" pazīme? Es patiešām neatceros, ka būtu ar Jums jelkad dzēris "tubrālības". Nevienā citā katoļu forumā, vai tas būtu franču, angļu vai krievu valodā, ar tādu pretīgu parādību vēl neesmu sastapies.”

Norādiet adreses par kuriem forumiem ir runa un es apsolu, ka centīšos atrast forumus, kur šim jautājumam nepiegriež tik lielu vērību.

 

 P. S. Esmu personīgi pazīstama ar t.Emīlu, kurš kalpo draudzē Rīgā, kuras nosaukums ir, kā Jūs norādījāt: „Mūsu Kunga Jēzus Kristus Apskaidrošanās draudze”. Mūs vieno kopēji aizlūgumi vienam par otru un sarunas par garīgo dzīvi. Runājam arī par liturģiskiem jautājumiem, atšķirībām. Tomēr tam ir informatīvs raksturs. Tas, manuprāt, ir gudri.

 

Jums novēlu – lai viss, ko darāt ir Dieva lielākam godam. Citam nav nozīmes.

 

Ar patiesu cieņu un mīlestību - Signe Putniņa OPs

 
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
11.01.2006 18:28
>> Neokatehumēni to sauc vienkārši "ceļš", ierosinu to dēvēt šādi.

Tad var sajaukt ar Sv. Josemarias Escrivas Balaguera darbu.

 

>> Smilgu Jurim - ja mēs visi esam māsas un brāļi Jēzū Kristū, vai tiešām nevaram viens otru uzrunāt uz "tu", kā to dara ģimenē?

1. Arī ģimenēs bieži attālākus radiniekus sauc uz “jūs”, parādot viņiem cieņu. Par uzvedības noteikumu (“social conventions”) nozīmi Katoļu Baznīcā un katoļu sabiedrībā skat. brīnišķīgu mājas lapu: www.traditioninaction.org.

2. Vispār paradums saukāt vienam otru uz “tu” ir atnācis pie mums no Zviedrijas. Es neko sliktu negribu teikt par zviedriem – cik tautu, tik tikumu. Taču mums labāk būtu jācenšas atgriezt zviedru tautu Mātes-Baznīcas klēpī, nevis akli jākopē viņu ikdienas paražas.

 

>> Manuprāt, Jūsu diskutēšanas veids daudzviet ir nekorekts un daudzos spriedumos ir paštaisnums un neiecietība pret citādāk domājošajiem.

Polemisks tonis diskusijā ir pilnīgi pieļaujams. Tikai masoņu (brīvmūrnieku) ložu sanāksmēs ir pieņemts vienam ar otru runāt medussaldā tonī un nestrīdēties.

 

>> Ticu, ka Jums ir sāpes ne tikai par Māti - Baznīcu, bet par katru cilvēku.

Man šķiet, ka es līdz šim esmu vērsies tikai pret viedokļiem un neesmu pieļāvis personiskus uzbrukumus “ad hominem”. Ja tomēr esmu, tad lūdzu man piedot.

 

>> Jūsu piedāvātā diskusijas tēma ir ļoti specifiska un prasa konkrētas zināšanas par jautājumiem, kurus skarat. Tas ir normāli, ka cilvēki daudz ko nezin. Jūsu uzdevums būtu papildināt otra cilvēka zināšanas. Vispirms norādīt iespējas, kur var iepazīties ar pirmavotiem – literatūru, portālu adreses u.tml. No Jums es saņemu tikai personīgo skatījuma izklāstu uz šo, manuprāt, ne tik vienkāršo jautājumu.

Es pilnībā uzticos tam, ko Pāvesta uzdevumā uzrakstīja Kardināls Arinze, un man ar to pilnīgi pietiek. Sāksim ar to: ja Baznīcas iekšienē parādās slēgti elitiska kustība, kas sāk šķobīt un grozīt noteikto liturģisko kārtību un kas tādējādi kļūst par piedauzību pārējiem draudzes locekļiem, tad man ar to pilnīgi pietiek, lai neuzskatītu šo kustību par kaut ko slavējamu.

 

>> Iepriekšējās diskusijās rakstāt, ka esat grieķu katolis jeb uniāts, norādot, ka indultists.

Uniāts pēc kanoniem, latīņu indultists pēc apstākļiem un nepieciešamības. Varat mani saukt par iesīkstējušu birituālistu – tas būs vispareizākais.

 

>> Izlasot šīs kustības statūtus neatradu norādi, ka tās saīsinātais nosaukums ir „NK” vai „neo”.

Nevaru saprast, kādā ziņā manis lietotie saīsinājumi būtu aizskaŗoši. Vārds “neokatechumenāts” ir gaŗš, un rodas dabiska tendence to saīsināt.

 

>> Iepriekšējās diskusijās Jūs aizvaino, ka kāds vārdu „lefevristi” raksta nepareizi „lefebristi”.

Nē, mani tas nepavisam neaizvaino. Es vienkārši izlaboju, kā pareizi izrunāt franciski. Un franciski tur ir izrunāts [v], nevis [b]. Tāpat kā vārdā "condamner" netiek izrunāts “m”, bet abi saplūst vienā [n].

 

>> Šajā diskusijā Jūs pats nepareizi rakstāt „Neokatechumenālais ceļš”. Latviešu valodā pareizi ir : „Neokatehumenālais ceļš”.

Jums nav taisnība. Ļoti žēl, ka Jūs normālās, latviešu valodai dabiskās rakstības dēļ aizstāvat “tautu tēva” Staļina laikā ieviesto sašķobīto un neloģisko ortogrāfiju, kas domāta, lai latviešu valodu tuvinātu krievu valodai. Paskaidrošu, ka palatālais līdzskanis “ch” vārdā “katechumēns” nav identisks dvesmas skaņai “h” vārdā “rehabilitēt”.

 

>> Norādiet adreses par kuriem forumiem ir runa un es apsolu, ka centīšos atrast forumus, kur šim jautājumam nepiegriež tik lielu vērību.

Ja lasāt krieviski, tad kaut vai te: forum.christianity.org.ru.

 

>> Esmu personīgi pazīstama ar t.Emīlu, kurš kalpo draudzē Rīgā, kuras nosaukums ir, kā Jūs norādījāt: „Mūsu Kunga Jēzus Kristus Apskaidrošanās draudze”.

Tēvu Emīlu es, godīgi sakot, nepazīstu. Vienīgie Latvijas GK priesteŗi, kuŗus pazīstu, ir tēvs Valērijs Svilsts un tēvs Konstantīns Markovs, kas līdz savai nesenajai ordinācijai bija diakons. Tomēr pa ausu galam, šķiet, kaut ko esmu dzirdējis arī par tēvu Emīlu – vai viņš gadījumā nav latīņu rita priesteris, kuram dota dispensa kalpot bizantiešu ritā? Piedodiet, ja kļūdos, bet kaut kas tāds man prātā ir aizķēries.
imelda
pievienojies: 03.04.2005
Komentāri: 66
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
12.01.2006 00:01
Cien. Smilgu Juri.

Kad rakstīju iepriekšējo komentāru biju nikna uz Jums.( Par, to atvainojos.)

Tagad man ir skumji.

No Jūsu komentāriem var secināt, ka esat ļoti izglītots cilvēks. Pieņemu, ka esat daudz studējis un redzu, ka esat daudz lasījis. Jūsu zināšanu apjoms, noteikti, ir daudz lielāks nekā man.

Skumji tādēļ, ka biju pārliecināta, ka esat daudz gudrāks. Šeit domāju sapientia hominis. Ceru, ka sapratāt, ko vēlējos pateikt un nedusmojieties par manu atklātību.

Vēl. Piedāvāju Jums diskutēt godīgi - atbildot uz otra peteikto domu kopumā, nevis uz atsevišķiem teikumiem, izrautiem no konteksta. Manuprāt, jūs atbildat  uz to, vai diskutējat par to, kas jums ir svarīgi. Tas ir dabiski. Bet tik pat svarīgi ir domāt arī par otra labumu.

 Diskusija  var būt sadarbības vieta, var būt  kaujas lauks. Esmu par gudru diskutēšanu, no kuras ieguvēji ir visi. Tās ir manas domas.

Par iesākto tēmu, noteikti, citreiz.

Ar patiesu cieņu.
ciprese
pievienojies: 06.01.2006
Komentāri: 10
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
12.01.2006 00:34
Cienītais Smilgu Juri,
    domāju, ka tomēr nevar sajaukt lietošnas ērtībai saīsināto Neokatehumenālā ceļa nosaukumu "ceļš" ar kāda autora darba nosaukumu. Paskaidrošu kāpēc tā domāju - runājot par kāda noteikta autora darbu,  min  ne tikai darba nosaukumu, bet arī tā autoru.  Protams, vienkāršības labad var minēt tikai nosaukumu, tomēr, tā rīkojas jau saprotamā kontekstā, kur, piem., raksta vai runas sākumā autors ir jau nosaukts, un nav nepieciešmības to nemitīgi atkārtot.
Par neokatehumenātu arī runājam ( vai runāsim) zināmā kontekstā un, ja kāds papildus vēlas precizēt, tas taču ir iespējams.
Paldies par iecietību!
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
12.01.2006 11:17
Imelda

 

Skumji tādēļ, ka biju pārliecināta, ka esat daudz gudrāks. Šeit domāju sapientia hominis.



Vispār sākumā ir interesanti diskutēt ar liberālajiem katoļiem; vismaz uzjautrinoši. Pēc tam gan tas apnīk, jo viņu “argumentu” arsenāls paliek viens un tas pats. Kattreiz var precīzi paredzēt, ko Jūsu sarunu biedrs teiks. Viens no liberāļu paņēmieniem ir šāds: kad argumenti izsīkuši, pāriet pie oponenta personas nozākāšanas. Tas ir sens paņēmiens, ko sauc argumentum ad personam. Es redzu, ka Jums tas arī nav svešs.

 

Ceru, ka sapratāt, ko vēlējos pateikt un nedusmojieties par manu atklātību.

Protams, ka es neapvainojos un nedusmojos. Kā jau teicu, es pie tā esmu pieradis diskusijās ar liberālajiem katoļiem, no kuŗiem esmu dzirdējis pat atklātas rupjības un lamas.

 

Vēl. Piedāvāju Jums diskutēt godīgi - atbildot uz otra peteikto domu kopumā, nevis uz atsevišķiem teikumiem, izrautiem no konteksta. Manuprāt, jūs atbildat  uz to, vai diskutējat par to, kas jums ir svarīgi. Tas ir dabiski. Bet tik pat svarīgi ir domāt arī par otra labumu.



Un kāpēc tad Jūs uzbrūkat oponenta personai, bet neko nekomentējat par Svētā Tēva uzdevumā uzrakstīto vēstuli, ar kuŗu “neokatechumenāts” saukts pie kārtības? Es ļoti labi saprotu, ka liberālo katoļu acīs Benediktam XVI trūkst sapientia hominis… drīzāk gan laikam sapientia temporis ac principis eius. Atceros, kā raudāja liberāļi, kad kardināls-kamerlengo paziņoja Ratzingera vārdu. Viņi bija cerējuši izdzirdēt vienu no tādiem sev patīkamiem vārdiem kā “Kaspers” vai “Lehmanns”, bet rūgti maldījās. Jāsaprot, ka Pāvesta izvēli vada Svētais Gars, un ka spēkā ir mūsu Kunga apsolījums par Viņa Baznīcu: „Elles vārti to neuzvarēs”. Baznīca ir pārdzīvojusi ķecerības, schizmas, citas problēmas – pārdzīvos arī neokatechumenātu un citus tamlīdzīgus fenomenus.

 

Beidzot es gribētu pastāstīt Jums nelielu atgadījumu no svēto dzīves aprakstiem. Tā kā Jums noteikti piemīt sapientia hominis, Jūs, bez šaubām, sapratīsiet šī piemēra nozīmi mūsu diskusijas kontekstā.

13. gadsimta vidū Ziemeļitāliju satricināja stāsti par Vissvētās Dievmātes brīnumaino parādīšanos daudziem dievbijīgiem ļaudīm. Dievmāte esot parādījusies viņiem pat ļoti bieži un devusi dažādas garīgas pamācības… taču beigu beigās pateica, ka Romas baznīcai neesot taisnība, ka Pāvestam un bīskapiem nevajagot klausīt, bet vajagot pieslieties kataru un manichejiešu kustībām, kas nemaz neesot ķecerīgas, bet svētas. Par to uzzināja Svētais Pēteris no Veronas (1206.-1252.), dominikānis un Veronas inkvizitors. Viņš nolēma arī aiziet uz brīnumaino parādību vietu, līdzi paņemdams ciboriju ar Kristus Miesu un Asinīm. Patiešām, noteiktajā laikā cilvēku pūļa klātbūtnē gaisā parādījās Dievmātes tēls. Līdzko tas notika, Pēteris pacēla pret parādību Hostiju un skaļā balsī iesaucās: „Ja tu esi Dievmāte, tad pielūdz savu Dēlu”. Atskanēja dobjš troksnis, un parādība acumirklī izzuda, atstādama pēc sevis smirdīgu sēra mākoni. Lūk, tā arī mēdz būt.
maasa
pievienojies: 09.01.2005
Komentāri: 63
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
12.01.2006 11:18
>imelda

Paldies par tavām piebildēm.Man nebija vēlmes uzsākt diskusiju par šo tēmu.Žēl tērēt enerģiju. Bet Tev paldies!
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
12.01.2006 13:59
>Smilgu Jurim.

1. Par diskusijām Virtuālajā pasaulē (VIRTUĀLĀ). Arī VIRTUĀLĀ ir savi likumi. Galvenos noteikumus dalībniekam atgādina portāla administrācija. Un tie visos portālos ir līdzīgi. Protams, ir atšķirības, kas korelē ar portāla specifiku. Uzrunāt VIRTUĀLĀ ir pieņemts uz "tu". Profils, ja tāds ir, var atšķirties no foto, jo izsaka dalībnieka virtuālo būtību. Tas pats ar vārdu. Vārda vietā ir niks. Savus datus es paziņoju administrācijai, kā zīmi, ka esmu (un piekrītu būt) sasniedzama. Jo datora atrašanās vietu var viegli noteikt.

"Sausais atlikums" no mana 1. punkta: Smilgu Juris VIRTUĀLĀ ir "jauniņais". Ceru, ka apbružāsies. Un, lūdzu, nebrauc meitenēm virsū !

2. Par jaunajām vēsmām. Dabiski, ja parādās kas jauns, atbildes reakcija cilvēkiem mēdz būt dažāda. Bet es atceros, kā uzņēma Jēzu. Tas mani dara piesardzīgu savās emocijās. Jo noraidot var fatāli kļūdīties.

3. Visam pāri - mīlestība!
Smilgu Juris
pievienojies: 11.02.2005
Komentāri: 136
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
12.01.2006 15:11
Uzrunāt VIRTUĀLĀ ir pieņemts uz "tu".

Interesanti, kopš kuŗa laika tā ir? Ja jūs lasāt krieviski, tad, lūdzu, paskatieties Krievijas katoļu foruma noteikumu 2.1. punktu :

„2.1 При общении на форуме принято обращение на "Вы", обращение на "ты" возможно только по взаимному согласию и договоренности.”

Vai tad latvieši būtu rupjāki un neaudzinātāki par krieviem?

Starp citu, pirms Otrā Vatikāna koncila franči gan pie Dieva, gan pie Dievmātes un svētajiem vērsās uz „Jūs”. Un arī vēl šodien daļēji tas ir saglabājies, piemēram „Esi sveicināta” vēl joprojām Vissv. Jaunavu uzrunā uz „Jūs”.

Vēlreiz iesaku: izlasiet www.traditioninaction.org!

 

Par jaunajām vēsmām. Dabiski, ja parādās kas jauns, atbildes reakcija cilvēkiem mēdz būt dažāda. Bet es atceros, kā uzņēma Jēzu. Tas mani dara piesardzīgu savās emocijās. Jo noraidot var fatāli kļūdīties.

Lai nekļūdīgi izšķirtu, vai kaut kāda iniciatīva patiešām nāk no Dieva, vai arī tās avots ir kaislību mocītā cilvēka daba vai vēl kas cits, ir vairāki labi līdzekļi. Pirmkārt, tā ir stingra uzticība un paklausība Kristus Baznīcai. Atcerieties, kā rakstīja beatifikācijai pieteiktais Kardināls Ņūmens: „And I hold in veneration / For the love of Him alone / Holy Church, as His creation / And Her teachings, as His own”. Jau sen pirms tam Sv. Ignācijs izstrādāja viselementārāko labo eņģeļu un ļauno garu izšķiršanas metodi: proti, vai šis gars māca paklausīt Baznīcas likumīgajai hierarchijai vai arī kūda dumpoties pret to.

Otrkārt, viss, kā teikts Rakstos, ir izšķiŗams pēc augļiem. Ko mēs redzam „neokatechumenātā”?

1) Eucharistijas profanācija;

2) nevērība pret Baznīcas noteikto liturģisko kārtību;

3) nevērība pret Kunga dienu;

4) elitisms, pretstatīšana „mēs un pārējie”;

5) organizatoriskais un strukturālais hermētisms, noslēgtība;

6) ezotērisms: lielākā daļa NK dibinātāja Kiko rakstu cirkulē „samizdata” formātā, un nav plašākai publikai pieejami;

7) dažkārt tiek izteikti aizskaŗoši un pat ķecerīgi apgalvojumi, piemēram, apgalvojums, ka „cilvēks nevar apvainot Dievu”, vai arī Tridentas koncila nopulgošana.

4., 5. un 6. punkti ļauj nosaukt šo kustību par sektantiska tipa kustību.

Pieļauju, ka Latvijā tas viss notiek nedaudz tradicionālāk, taču Francijā, Spānijā un Itālijā…

Vēl varu pastāstīt, ka pie mūsu atšķirtajiem brāļiem Maskavas Patriarchātā bija kaut kas līdzīgs: priesteŗa Georgija Kočetkova vadīta brālība, kas bija ļoti līdzīga NK. Maskavas patriarchs piemēroja bargas kanoniskas sankcijas; tas bija sāpīgi, toties tagad šī problēma ir atrisināta un atkal valda miers. 
maasa
pievienojies: 09.01.2005
Komentāri: 63
Re: „Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības
12.01.2006 16:36
>A.god. ( bez ironijas to saku)Smilgu Juri, atvainojos, ja esmu aizvainojusi, bet ieteiktu izlast ar  foruma noteikumus, lapas apakšā, zem nosaukuma "vārda brīvība".

Man šķiet, ka diskusijas būtība nav tajā, lai citus pārleicinātu domāt tāpat kā es, bet gan viedokļu izteikšanā, vismaz man tā šķiet.
Komentāri:123Nākamie
 Saraksts/Katolicisms/„Neokatechumenāts” beidzot saukts pie kārtības