Čats
English
Niks:
Parole:
Reģistrācija
Forums
 Saraksts/Par un ap kristietību/Katoliskā ticība un subjektīvisms
Komentāri:Iepriekšējie12345678910Nākamie
Paulis
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 42
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
22.06.2009 10:03
Shodien muus maaca Netiesaat,bet iziet no savas zemes un iet uz to zemi kur Dievs ved,kur viss ir un nekaa netruukst.Zviedrija,IRIJA,UK,ASV,Itaalija,Shveice,Maskava,LV,Lietuva,Igaunija.Vajag pieredzi u.t.t.sv.Jaanis mums ir paraugs,auga tuksnesii,eeda to un to,vai tieshaa sisenjus?un ko eeda Kristus?AK,Latvija tu skaistaakaa no visaam,ar saviem mezhiem,pljavaam,laukiem,uudenjiem.Maaciisimies un dziivosim KRISTUS PRIEKAA UN MIERAA un viss buus kaartiibaa.Priecaasimies ar tiem,kas priecaajas...
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
22.06.2009 11:27
Ne Kristus, ne Baznīcas Maģistērijs mums nemāca dzīvot mākoņos, kā Paulis to iesaka. Mēs esam vienlaicīgi Ģetzemanē un Augšāmcēlušies. Sv. Pāvils papildināja savā miesā to, kas pietrūka Kristus ciešanām Baznīcas labā. Tas nozīmē, ka Pāvils cieta kopā ar saviem līdzbrāļiem, lai arī viņi teiktu "jā" Kristus dāvātajai pestīšanai.

Tāpēc redzot visu, kas notiekt Latvijā, kristiešiem jācieš kopā ar visiem, un ganiem nav jāklusē, lai beidzot arī biznesu aprindās būtu lielāka ētika. Tā ir būtikska kristīgo vērtību sastāvdaļa, ko daudzi deputāti reklamē. Iespējams, nesaprot, ko saka.

Šķiet, ka Paulis ļauj piepildīties Ļeņina vardiem: "Reliģija ir tautas opijs". Taču tā nav ar īsto kristīgo ticību, kas mūs aicina iesaistīties taisnīgas pasaules veidošanā.
Paulis
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 42
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
22.06.2009 19:46
Tad erii dziivo kaa maaca Kristus un magisteerijs.
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
22.06.2009 21:19
Pauli, Māris jau arī tā dzīvo. Ko nevarētu teikt par dažu labu... maigi izsakoties, analfabētu.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
23.06.2009 10:15
Baznīca ir daļēji atkarīga no naudas maisiem. Kā to izmanīt? Nav neviens jātiesā, bet nav arī jāpiekrīt risinājumam, kas neļauj Baznīcai būt brīvai. Brīvība ir Kristus brīvība, kas ļauj sludināt patiesību.
bebris
pievienojies: 26.06.2007
Komentāri: 79
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
23.06.2009 15:33
Māris, es Tev negribu piekrist. Es, protams, zinu tikai to, ko esmu avīzēs lasījis, bet man ir grūti izprast, kā bagātnieks var kaut ko sašēmot ar Baznīcas palīdzību. Jā - amerikā ir ticīgo biedrības, kurās var iestāties tikai tad, ja esi samaksājis miljonu $ ziedojumā, kas nonāk pāvesta rīcībā (vai arī esi apsolījis 10 gadu laikā katru gadu maksāt par 100.000$), bet tas noteikti ir vairāk ir prestiža un izrādīšanās jautājums (iespēja tikti vizītē pie pāvesta, kas arī notiek), bet grūti ir saprast, kā uzņēmējs šo naudu var dabūt atpakaļ - jo šeit jau reklāma ir maza, vez mazāk man ir skaidrs, kā šie cilvēki var ietekmēt Baznīcas sludināto - grūti ir atrast piemērus.

Varētu būt divi citi būtiski aspekti:

1) Baznīca un labdarības organizācijas mūsdienās cenšās veidot fondus, kuru procenti būtu pietiekoši darbības turpināšanai arī tad, ja ziedojumu skaits sarūk. Katolisko organizāciju piemērus man ir grūti nosaukt, tur šīs ziņas nav pārāk atklātas, bet piem. - Harvardas universitātes fonds ir 30 miljardi$, bet man zināmu inženieru profesionālo biedrību fondi ir 40 un 200 miljoni$. Pēdējā krīze gan šos fondus ir pamatīgi paplicinājusi, nesen BBC stāstīja par vienu labdarības fondu, kas palīdzēja jauniem akadēmiskās mūzijas mākslinikiem, fonds līdzekļus bija uzticējas Medofam un ar to arī viss beidzās. Secinājums ir tāds - ja ASV un citur pasaulē tiek veiktas reformas, kas nodrošina investīciju drošību un līdz ar to lielāku regulēšanu, tad liekas - fondi - arī ticīgo labdarības organizāciju rīcībā esošie - šo rīcību var tikai atbalstīt, jo tas ir pašu fondu labā. Protmas - lielās bankas, apdrošinātāji un to menedžeri var būt pret.

2) Daudz lielāka varētu būt politiķu ietekme uz Baznīcu - jo Baznīcai ir grūti pateikt - pērciet tieši šo limonādi, cigaretes vai šampūnu (bet arī tad - Baznīca var ieteik ticīgajiem izvēlēties produktus, kas ir ražoti sociāli atbildīgi pārvaldītos uzņēmumos, kā arī - investēt līzekļus tikai tādos uzņēmumos, kas atbalsta zaļās tehnologijas, godīgu attieksmi pret strādājošiem un klientiem utt.), bet vienam otram Baznīcas "pārstāvim" ir diezgan viegli patiekt, par ko jābalso vēlēšanās. Un tad nu sanāk brīnumi. ASV gadiem nebija atbalstījusi Āfriku, bet tad pēkšņi Bušs izdomāja piešķirt vairākus desmitus miljardu $ labdarības projektiem Āfrikā, kas itkā bija pretēji viņa logikai - jo Āfrikā nav daudz naftas Izrādās, ka 1/3 no naudas bija jāiet ticības bāzētās programmās, kas nozīmē, ka ticīgo labdarības organizācijām (un tās bieži vien ir kā uzņēmumi - ar pastāvigiem darbiniekiem, atšķirība ir tā - ka peļņa netiek izmaksāta dividendēs un prēmijās, bet vai nu tiek visa ieguldīta labdarbības darbā, vai arī - jau minētajos fondos) būs darbs, bet tas nozīmētu, ka Bušs var rēķināties ar vienu otru labu vārdu no ticīgo ganu puses. Un tas - kā redzējām - arī noderēja - Buša konservatīvo brīvās tirgus ekonomikas un konservatīvo evaņgēlisko kristiešu lielā koalīcija (to vairāk gan formēja baptisti utml, nekā katoļi, jo katoļiem ir tradicionāli spēcīgi demokrātu līderi - kaut vai senatori Kenedijs, Dērbins un Baidens, kas tagad ir viceprezidents) valdīja visus 8 gadus - un zināms kā valdīja. Stimulu paku bija iespējams pieņemt tikai šogad februārī, bet tagad sākas niknas cīnas Kongresā, lai 50 miljoniem amerikāņu būtu pieejama veselības apdrošināšana. Tā ir - Bušs bija nikns abortu pretinieks, taču viņs vairākas reizes uzlika veto likumam, kas būtu nodrošīnājis vispārēju medicīnisko apdrošināšanu visiem bērniem. Šo likumu arī varēja pieņemt tikai tad, kad Bušs bija aizgājis un viņa partija bija zaudējusi ietekmi Kongresā. Tieši šeit ir bīstamā vieta - arī Latvijā - ir atsevišķas partijas, kas sola naudau gan Aglonas svētkiem, gan sakrālam tūrismam un šī nauda lieti noder Baznīcas darbā, bet pretim tiek sagaidīti ne visai tīri darbi. Par to, ka tās partijas, kas strādā tautas labā, nevienmēr piekrīt Bacnīcia 'karstajos' jautājumos, jau rakstīju citā postā, bet tāda nu ir tā logika. Jau rakstos ir stāsta par diviem dēliem - viens piekrīt ar vārdiem izdarīt labo darbu, bet otrs to arī izdara. Un lēti tas nav - arī Eiropā sociāldemokrāti vienu otru reizi ir vārdos bijuši pret Baznīcu (tieši viņi dažādās valstīs pieņēma likumus, kas atļauj abortus, laulības šķiršanu un geju partnerattiecības), bet viņi bija arī tie, kas darbos izpildījas Banzīcas mācību gan par šķiru solidaritāti, gan par cilvēcīgu attieksmi pret imigrantiem - un tieši pēdējā iemesla dēļ - arī zaudēja Eiropas Parlamenta vēlēšanās.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
23.06.2009 21:18
Bebris nonāk pretunā pats ar sevi. Sakumā man negrib piekrist, bet beigās nonāk pie tā paša.

Lai Baznīca būtu brīva, tai jādzīvo vispirms no ticīgo ziedojumiem, no iekrājumiem, no nekustamā īpašuma un citiem ieguldījumiem. Ja ar to nepietiek, tad jādomā kādēļ? Labāk būt nabadzīgākai Baznīcai, nekā atkarīgai no dažādiem "naudas maisiem". Dažās valstīs konkordāts nodrošina nodokli Baznīcai vai citu finansējumu, kas ir kā kompensācija par nacionalizētajiem Baznīcas īpašumiem. Tas arī var padarīt Baznīcu atkarīgu.

Būtu arī jādomā par draudžu un diecēžu  finansu caurredzamību. Tad arī ticīgajiem būs lielāka paļāvība un nauda kalpos patiešām Baznīcas labā.

Par šiem jautājumiem mēs varam uztraukties, jo šķiet, ka Baznīca nav  pietiekami brīva, lai uzrunātu Saeimu un valdību sakarā ar smago ekonomisko krīzi. Baznīcai jāspēj cīnīties par ētiku un taisnīgumu ekonomikā. Tā ir arī Evaņģēlija sludināšanas sastāvdaļa, kā to labi parāda Baznīcas sociālā mācība. Baznīcas nelielā vai lielā atkarība no "naudas maisiem" tai liek teikt to, ko drīkst teikt. Tas ir arī subjektīvisms, kas apdraud ticību.
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
25.06.2009 08:18
Kardināls Jānis P. lai palīdzam trūcīgajiem sv. Misē Vecrīgā blakus Sāpju Dievmātes baznīcai - tas izskanēja arī Vatikāna radio. 
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
25.06.2009 13:23
Žēlsirdība ir ļoti svarīga, bet tai jāiet kopā ar cīņu par taisnīgumu, lai visa tauta varētu rast normālu risinājumu krīzei. Tā ir Baznīcas sociālā mācība. Tā ļauj izpratst Evaņģēliju mūsdienu kontekstā.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
28.06.2009 23:58
Kad Baznīcas sociālā mācībā mums būs patiešām vērtīga? Kad par to runās mūsu sprediķos, Baznīcas ganu rakstos, harizmātu saietos u.c.? Sķiet, ka Baznīca nevēlas izvērtēt lietas no Baznīcas sociālās mācības viedokļa.

Pāvesti mums ir atgādinājuši, kas Baznīcas sociālā mācība ir daļa no Evaņģēlija sludināšanas. Kādēļ mums Latvijā tā netiek piedāvāta?
kri
pievienojies: 15.01.2005
Komentāri: 401
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
29.06.2009 10:38
man jau šķiet, ka atgādināšana, ka jāpalīdz trūcīgam kaimiņam nebūtu īsti nosaucama par sociālās mācības sludināšanu - tas ir vinekārši pats elementārākais tuvākmīlestības likums.  Sociālās mācības sludināšaanai būtu jābūt vērstai uz cēloņiem un to, kā var šo procesu ietekmēt, lai šādu badā mirstošu kaimiņu būtu mazāk. Bet piemērus šādai sludināšanai es arī laikam nevaru minēt (ja neskaita Vatikāna radio)
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
29.06.2009 11:34
Gandrīz visās vietējās Baznīcās pasaulē gani sapratuši, ka sociālā mācība ir daļa no Evaņģēlija sludinšānas. Nesaprotu, kādēļ tas tā nav Latvijā. Tā ir bīstama subjektīvisma pazīme.

Iespējams, tas ir saistīts ar Padomju gadiem, ka Valsts par visu rūpējās un Baznīca bija izslēgta no sabiedriskajiem procesiem. Baznīcai bija atļauts nodarboties tikai ar kultu. Taču īstā Eucharistija mums pieprasa rūpēties par taisnīgu sabiedrību un atgādināt Valsts vīriem viņu pienākumus.

 Tā nav iejaukšanās politikā, bet cīņa par cilvēka cieņu, kas radīts pēc Dieva attēla. Iejaukšanās politikā būtu atbalsts kādai konkrētai partijai vai arī konkrētu lēmumu uzspiešana. Bet atgādināt, kas ir taisnīgums, atbilst sirdsapziņas līmenim.
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
29.06.2009 12:03
raksti vai runā ar savas draudzes prāvestu, bīskapiem
core
pievienojies: 14.01.2005
Komentāri: 130
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
29.06.2009 12:16
Man liekas, ka sociālā taisnīguma problēma pirmkārt ir jārisina lajiem un klēram tiešā veidā politiskajos jautājumos nevajadzētu iesaistīties. Par mūsu, laju, uzdevumiem runā enciklika Christifideles Laici, par to ir daudz runājis arī Benedikts
core
pievienojies: 14.01.2005
Komentāri: 130
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
29.06.2009 12:20
Atvainojos, par ātru nopostojās; tātad par laju sūtību pasaulē ir daudz runājis arī pāvests Benedikts XVI. Saeimā ir vismaz 1 īsti katolisks pārstāvis - Janīna Kursīte. Kāpēc nevarētu viņu uzaicināt uz diskusiju un noskaidrot, ko īsti PS domā par taisnīgumu mūsu valstī? Tā ir tikai viena ideja, ko darīt lajiem ir bezgalīgi daudz .
bebris
pievienojies: 26.06.2007
Komentāri: 79
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
29.06.2009 15:25
Atbilde Mārim. Savā postā nenonācu pretrunā ar sevi, jo norādīju, ka galvenā riska zona ir politiķi un nevis naudasmaisi. Protams, naudasmaisi var savus netīros darījumus bīdīt caur politiku un tas tā arī notiek mazāk attīstītās valstīs, bet tad arī šādas iespējamības pamatā tomēr ir problēmas vēlēšanu sistēmā, demokrātijas pastāvēšanā valstī un ne tik daudz pašos naudasmaisos, kas vienkārši izmanto vai nu politiķu pērkamību vai arī tautas nevēlēšanos izdarīt pareizu izvēli. Labā ziņa no visa šā ir tas, ka - ja arī notiek slikti darījumi ar Baznīcu, tad tie pārsvarā ir caur politiķiem un vēlētāji šos darījumus var gan redzēt, gan arī novērst. Ja būtu darījumi ar naudasmaisiem, tad tie notiku slēpti un tos izravēt būtu daudz grūtāk.

Nepiekrītu Mārim, ka Baznīcai varētu būt kāda robeža, kad tai līdzekļu varēu 'pietikt'. Ir tāds jēdziens kā 'zelta miljards' - tie ir tie cilvēki pasaulē, kas dzīvo attīstītās valstīs, pārējie 5-5.5 miljardi cilvēku dzīvo nabadzībā vai tikai viena soļa attālumā no tās, vēl vairāk, kā nesen ziņoja BBC, tad krīzes rezultās būs, ka 1 miljards iedzīvotāju būs pastāvīgā saskarsmē ar badu (neesmu dzirdējis, ka šos skaitļus vēlētos citēt prolifeisti vai ). Tik liela darba priekšā Baznīca nekad nevarēs pateikt, ka tai pietiek lidzekļu. No otras puses - protmas, ne jau katrs naudas gabals ir tīrs, ir jāprot sabalansēt lietas. Un attiecībā par Baznīcas īpašumā esošo kapitālu - ir jāņem vērā, ka to var ieguldīt tikai sociāli atbildīgā veidā. Peimēram - ASV bija un ir tāda ļoti veiksmīga mazumtirdzniecības ķēde Wallmart, kas varētu būt veiksmīga uzņemums investīcijām, bet - izrādījās, ka pāris gadus atpakļ viņi savos Ķīna uzņēmos nodarbināja cilvēkus necilvēcīgos apstākļos - investoriem tas nesa lielus ienākumus, bet tas neapšaubāmi bija noziegums gan no likumdošanas, gan arī no morāles viedokļa. Baznīca nevar norobežoties no šiem lēmumiem. Pirms gada UBS Wealth Management žurnāla numurs bija veltīts sociāli atbildīgām investīcijām un kā tās var būt arī ekonomiski pamatotas, tikai - viņi laikam ir izņēmuši šo žurnālu no savas mājaslapas, tāpēc linku nevar ielikt.

Manuprāt ir taisnība tiem, kas saka, ka ir jārisina arī sociālu problēmu cēloņi. Un atkal ir divi piemēri, cik daudz gudrības cilvēkiem ir nepieciešams, lai risinātu šos cēloņus. Stāsts atkal būs par Bušu, kas bija abortu un geju tiesību pretinieks un Obamu, kas vārdu nav abortu un geju tiesību pretinieks - resp., tas ir tas pats vecais stāsts par vārdiem un darbiem. Būša viens no darbiem bija brīvās tirdzniecības līgumu slēgšana ar trešās pasaules valstīm. Izklausās labi, bet līgumus izmantoja lielie ASV uzņēmumi, lai pārceltu ražotnes uz šīm trešas pasaules valstīm. Amerikāņi palika bez darba, uzņēmumiem zuda motivācija ievies automatizāciju ražotnēs (līdz ar to - bez darba palika arī tehnologiju uzņēmumi), bet ražotnes (tās dēvēja par saldumu veikaliņiem) trešās pasaules valstīs izmantoja lētu darbaspēku, pie tam - necilvēcīgos apstākļos. Tākā šīs ražotnes, tāpat kā Gvantanamo bāze, nebija uz Amerikas zemes, tad Amerikas likumi un tiesības tieši nedarbojās, un cilvēkus varēja nežēlīgi ekspluatēt. Obama un demokrāti bija pret šo rīcību un ir arī speruši reālus soļus, lai izbeigtu šo praksi. Otrs piemērs - ASV beidzot uzstājīgi nāk virsū Šveices bankām, lai izbeigtu praksi, ka bagātie cilvēki liek savus lidzekļus šajās bankās, bet nemaksā nodokļus. ASV, Obamas vadībā, ir paredzējusi šādā veidā atgūt nodokļos 300 miljardu$ gadā. Tā ir milzīga summa, ja to salīzina ar trešās pasaules valstu vajadzībām, vai arī pašu nabadzīgo amerikāņu vajadzībām. Kurš no šiem diviem vīriem - Bušs vai Obama - ir pelnījis vēlētāju atbalstu? Dorši vien, ka Latvija var atrast līdzīgus piemērus.

Daudz ko var darīt arī laji un jau tagad. Piemēram - tādu labdarības organizāciju kā Maltas ordenis, ja palasa viņu apskatus, viens no darbības mērķiem ir nevis vienkārši labdarbība, bet gan ilgstpējīgas attīstības nodrošināšana. Piem. notiek ne tikai pārtikas un zāļu nogāde Āfrikā, bet notiek arī vietējo iedzīvotāju apmācībi, kā viņi paši var pareizi audzēt pietiekami daudz partikas ar pietiekami augstu uztura vērtību, tāpat - arī tiek palīdzēst vietējām slimnīcām ar aparatūru un apmācību. Ir jauki seko līdzi Maltas ordeņa darbam, bet no otras puses - nav nācies lasīt, kā viņi tiek galā un vispār mēgina tikt galā ar necilvēcīgiem darba apstākļiem. Kaut vai nesen pat nācās BBC dzirdēt par bērnu darbu Tadžikistānā kokvilnas laukas. Tas pat ir arī Ķīnā un citās austrumāzijas valstīs. Tur cilvēkiem ir ne tikai pārtikas problēmas, bet problēmas ar verdzībai tuvu dzīvesveidu un labdarības organizācijas ne vienmēr tur var aizsniegt, jo tas ir vietējās valsts likumdošanas kopetencē. Un tomēr - gribas nobeigt uz cerīgas nots - piem. ASV jezuītiem ir padmist universitātes, ticības organizācijas darbojas kā partneri gan veslības, gan veco ļaužu aprūpē - Baznīca šādā veidā ir ļoti skaudri atvērta un redz visas sociālās problēmas, tai nav iespējas izvairīties un klusēt par šīm lietām, neredzēt to cēloņus un tur ir arī rezultāti - pirms katra lielāka balsojuma Kongresā (amerikāņiem tie bija par imigrācijas reformu vai veselības apdrošināšanau bērniem) ASV Katoļu Biskapu konference izdeva savu viedokli - un tas vienmēr bija vairāk kreiss, nekā labējs - ja runa gāja par sociālām lietām (un nevis - piem. par abortiem vai geju tiesībām). Domāju, ka tas pats notiks ar laiku arī Latvija. Piem. - vēl vakar Dienas citātā bija Hipotēku bankas vadītāja Feifera teiktais, ka sociālā aprūpē varētu iesaistīt arī Baznīcas organizācijas (doma droši vien bija, ka daļu naudu novriza nevis pašreizējām valsts sociālās aprūpēs agentūrām - bet uz konkurences pamata - par valsts naudas valsts uzdevam izpildi veic arī ticībā bāzētās organizācijas, kas šo darbu varētu veikt efektīvāk) - ja tas tā notiek, tad tas ir papildus motivāicija ieraudzīt reālo dzīvi. Protams, nedrīkst aizmirs garīgās vērtības.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
29.06.2009 20:12
Filma "Mirāža" reiz parādīja kapitālisma karikatūru ar prastiem saukļiem. Taču Rietumos kapitālisms sen vairs nav tāds. Tas ir kļuvis humāns, taisnīgs un sociāls (protams, ne visur un ne vienmēr). Bet Latvijā tie, kas ir pie teikšanas kopš 20 gadiem, ieviesa "Mirāžas" kapitālismu, kas ir mežonīgs, netaisnīgs un cietsirdīgs. Viela pārdomām... No mežonīgā komunisma uz mežonīgo kapitālismu.

Būtu daudz kas jāmācās no vecām ES dalībvalstīm, lai izveidotu Latvijā taisnīgu un patiesi demokrātisku valsti. Radikāli jāmainās mentalitātei, kas vēl ir pilna ar padomju garu un nepareizo priekštatu par kapitālismu un demokrātiju.

Baznīcai ir liela atbildība, lai izglītotu tautu šajā jomā.
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
04.07.2009 23:57
Žetons Mārim par gudrajām pārdomām. Žēl, ka mūsu bīskapi nav sacerējuši kādu vēstuli valdībai ar pārdomām par pašreizējo situāciju valstī. Varētu padomāt, ka bīskapiem ir pofigņa, ka tauta tiek iznīcināta sociāli un humāni. Kad jāplosās pret gejiem, tad gan lielu muti brūķē. It kā tie pārdesmit seksuāli ietendētie cilvēki būtu lielākais ļaunums. Arī socialie jautajumi pieder pie morālteoloģijas. Bet šeit neviens pagaidām par morāli necīnās. Sanāk tāda kā dubultspēle. Vai arī viņiem ir sasietas rokas. Kas sasējis droši vien zina tikai pašas micītes.
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
05.07.2009 10:13
Pauli, ej ārstēties. Jeb taisi augšā pats savu diskusiju. Varēsi absurditātes rakstīt no rīta līdz vakaram.
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
05.07.2009 11:25
Izskatās, ka tu pats neko tā kārtīgi iesēt nespēj. Šizofrenija laikam traucē.
Paulis
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 42
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
05.07.2009 21:20
luugums redakcijai dzeest  visus manus komentaarus.Paldies!Paulis.
beatrise1
pievienojies: 05.07.2009
Komentāri: 3
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
05.07.2009 22:56
Paulis! Es piekrītu visiem Jūsu komentāriem, izņemot divus pēdējos par zobiem un dzēšanu.

Ar prieku izlasīju lūgšanu Tēvs mūsu angļu valodā.

Ja kāds lamājas, nevajag atbildēt ar to pašu.

Bet Mārim es nepiekrītu, ka Baznīcai vajag iesaistīties politiskos procesos. Jā, savu viedokli par valdību pieņemtiem likumiem Baznīca var izteikt (atbalstot vai nosodot), bet ne vairāk. Politiskos procesos Baznīcai nav jāiesaistās. To mēģināja darīt Pirmā partija (LPP), bet uzskatu, viņiem bija savtīgi nolūki, lai iegūtu ticīgo balsis.

Vēlreiz paldies Paulim par lūgšanu. Man nebija pieejama angļu valodā.

Piedod, Pauli, tiem, kuri Tevi apsaukāja.
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
06.07.2009 22:40
Es ar labprāt piekristu Paulisa komentāriem, bet dievamžēl nespēju uztvert loģiku. Tādēļ piekrītu Paulisam, ka viņa mistrojumi jādzēš.

Nepiekrītu Beatrisei par Māri. Māris nevienā vārdā neaicina jaukties politikā. Pirms brukt virsū Mārim, vajag izlasīt. Bet var jau būt, ka Beatrise tikai Paulisa komentārus spēj izlasīt un saprast. Vismaz tā man šķiet.
Gabriels1
pievienojies: 06.07.2009
Komentāri: 2
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
07.07.2009 13:01
EJIET VISI ELLEE!!!
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
07.07.2009 15:32
Miers!
Komentāri:Iepriekšējie12345678910Nākamie
 Saraksts/Par un ap kristietību/Katoliskā ticība un subjektīvisms