Lielajā ceturtdienā mēs pieminējām Kristus Pēdējās vakariņas kopā ar mācekļiem, kad Viņš dibināja Euharistiju. Paņemot rokās maizi, Viņš to lauza un deva mācekļiem ar vārdiem: “Tā ir mana Miesa.” Līdzīgi, paņemot rokās biķeri ar vīnu, Jēzus mācekļiem sacīja: “Šis ir manu Asiņu biķeris, tā ir jaunā un mūžīgā derība.” Ar šiem vārdiem Kristus dibināja Euharistijas sakramentu, sākās Jauna derība, jauns, Dievam Tēvam patīkams upuris, kas aizvieto visus Vecās derības upurus. Mēs vairs neupurējam upuru dzīvniekus, kā to darīja ebreju priesteri Jeruzalemes svētnīcā, – ar Jēzu ir sācies jauns kults, kurā tiek upurēts Viņš pats, Dieva Jērs, un šajā upurī mēs tiekam samierināti ar Tēvu.
Lieldienu svinības liek uzsvaru uz vispārīgo Kristus pestīšanas darbu, un Lieldienu liturģija ir ļoti bagāta ar saviem simboliem, tāpēc Baznīca dibināja arī Kristus Vissvētākās Miesas un Asiņu svētkus, lai tajos varētu pilnībā koncentrēties uz Euharistijas dāvanu un to svinēt. Arī šīsdienas liturģiskie lasījumi īpašā veidā mūs ved uz to, lai izgaismotu mūsu prātu un sirdi Euharistijas pieņemšanai. Pirmais lasījums no Izceļošanas grāmatas svinīgā veidā stāsta par derību, ko Dievs ar Mozus starpniecību slēdza ar savu izvēlēto tautu. Dievs deva savai tautai likumus un pavēles, savukārt tauta apsolīja to visu uzticīgi pildīt. Bet, lai tie nebūtu tikai izteikti vārdi, bet gan saistoša derība, Mozus apslacināja tautu ar dzīvnieku asinīm. Šis dzīvnieku upuris ir zīme, tas ir kā zīmogs, ka derība ir spēkā. Šādā veidā jau senajos laikos Dievs gatavoja cilvēci jaunas derības slēgšanai. Cilvēki ar grēkiem bija lauzuši derību ar Dievu. Pravieši ļoti bieži atgādināja tautai šo neuzticību un sludināja, ka nāks Mesija, kurš derību ar Dievu atjaunos. Un visi šie pravietojumi īstenojās Jēzū Kristū.
Otrais lasījums turpina šo domu, bet šoreiz jau teksta autors Jaunās derības gaismā tic Jēzum Kristum un Jēzus upurī pie krusta redz apsolīto Mesiju, kurš izlējis savas asinis par cilvēku grēkiem. Vēstule ebrejiem teoloģiskā veidā skaidro, ka vecais upuris ir beidzies, jo dzīvnieku asinis tāpat nespēj pilnībā attīrīt no grēka. Tikai Kristus, nevainīgā Dieva Jēra, Asinis, kas izlietas pie krusta, var attaisnot cilvēku Dieva priekšā. Vēstule ebrejiem sauc Jēzu par Jaunās derības Vidutāju, kas mūs attaisno un veido par Dieva izvēlēto Jaunās derības tautu.
Mēs piederam Kristum, esam kristīti un nosaukti Viņa vārdā par kristiešiem. Mēs esam Jaunās derības apsolījumu mantinieki, Dievs Tēvs mūs ir paaugstinājis, pieņemdams par saviem bērniem, un aicina vienmēr palikt vienotībā ar Viņu. Euharistija ir šīs vienotības zīme. Kā Dieva tauta, kā Dieva bērnu ģimene mēs sanākam pie viena galda, pie kura saņemam garīgo barību savai dvēselei un mūsu vienotībai ar Dievu.
Šīsdienas svētki ir laba iespēja padziļināt attiecības ar Jēzu, Dieva Dēlu, kas ir pilnīgi klātesošs Euharistijas Sakramentā. Esam aicināti bieži nākt pie Vissvētākā Sakramenta un adorācijas laikā Jēzus priekšā atklāt Viņam savu sirdi, uzticēt savas lūgšanas un pilnīgā paļāvībā uz labo, žēlsirdīgo Dievu atdot sevi visu Viņam. Mēs varam nolikt uz altāra savas rūpes, raizes, sāpes un bēdas. Jēzus ir klāt, Viņš mūs redz, Viņš dzird mūsu lūgšanas un nevar neatbildēt! Tāpat Baznīca mūs vienmēr aicina pie Dieva galda. Ja ir vajadzība, aiziet izsūdzēt grēkus un pat ik dienu Svētajā Misē saņemt Kristus Miesu – tāda iespēja mums ir! Tad visur, kurp iesim, un visā, ko darīsim, mēs visu piedzīvosim un arī pacietīsim, būdami kopā ar Dievu. Un Viņa mīlestība mūs pavadīs. Mieramtuvu.lv |