Kopīgo tikšanos ievadīja Svētā Mise, kuru svinēja dominikāņu laju ordeņa kapelāns Oskars Jabloņskis. Turpinājumā sekoja konference no Sv. Akvīnas Toma darba „Teoloģijas summa” 1.daļas 32. iztirzājuma. Dominikāņu tēvs klātesošajiem uzsvēra, ka šis fragments ir viens no svarīgākajiem un būtiskākajiem visā darbā, jo šajā iztirzājumā svētais uzdod jautājumu – Vai Trīsvienīgo Dievu var izprast ar cilvēka prāta spējām? Atbilde ir – nē, mēs to nespējam izdarīt. Mēs spējam ar prātu tikai nonākt pie slēdziena, ka ir Dievs, mēs varam izsecināt dažas lietas saistītas ar Viņa būtību, bet nekādā veidā mūsu prāts nespēj nonākt pie atziņas, ka Dievs ir Trīsvienīgs. Priesteris akcentēja, ka runa ir par to, ka, lai varētu kaut ko spriest vai mēģināt spriest par Trīsvienīgu Dievu, mums vispirms ir jāpieņem, ka Dievs ir Trīsvienīgs. „Tad ir ceļš, kuru mēs varētu saukt par ‘pierādījumu’, tomēr labāk to nosaukt par ‘parādīšanu’, ka Trīsvienība nav nekas pretrunīgs. Mēs varam argumentēt cilvēkiem ar kādu Baznīcas tēvu vārdiem, bet tos vārdus sadzirdēs tikai tie, kuri ir spējīgi to uzņemt. To cilvēku priekšā, kuri netic nekādām autoritātēm, mēs varam tikai pierādīt, ka Dievā nav nekādas pretrunas,” konferencē teica tēvs Oskars. Viņš pastāstīja, ka svarīgi ir arī tas, ka ticība Trīsvienībai mums palīdz saprast divas lietas – pirmkārt, pareizi saprast radīšanas procesu – saprast to, ka Dievs to visu radīja caur savu Vārdu un redzēja, ka tas bija labs, otrkārt, pateicoties mūsu ticībai Trīsvienībai, mēs mācāmies pareizi saprast, ko nozīmē, ka esam atpestīti, ka mūsu pestīšana ir iemiesotā Vārda darbs un Svētā Gara dāvana. Konferences noslēgumā notika dominikāņu laju diskusija par šo tēmu. S.Zustere, Vatikāna radio, Liepāja |