Turpinājumā sekoja konference par vienu no svētā Akvīnas Toma darbiem, kas paredzēts dvēseļu ganiem, lai tie vienkāršā valodā varētu paskaidrot ticības apliecinājumu. Šī darba nosaukums ir "Teoloģijas kopsavilkums". Tēvs Oskars klātesošajiem pastāstīja, ka darba sākumā svētais, atsaucoties uz sv. Pāvila un sv. Augustīna vārdiem, rakstīja, ka ticība, cerība un mīlestība - tie ir trīs veidi, kā pielūdzam Dievu. Vispirms ir nepieciešama ticība, pateicoties kurai, uzzinām patiesību, tad – cerība, pateicoties kurai, varam pievērsties pareizajam mērķim un tad mīlestība, kas sakārto mūsu iekšējo dinamismu. Runājot par ticību, visas lietas ir saistītas ar divām galvenajām tēmām – tas nozīmē Trīsvienības dievišķību un Kristus cilvēcību. Sakarā ar Trīsvienības dievišķību, vajag uzzināt par trim lietām: būtības vienotību, personu Trīsvienību un Dieva darbus. Dominikāņu tēvs atzīmēja, ka sv. Akvīnas Toms savas pārdomas sniedz ļoti loģiskā veidā - izejot no pamatprincipiem, viņš secina arvien vairāk un vairāk par Dievu. Pārdomu sākumā ir secinājums, ka Dievs ir, Viņš ir pirmais iekustinātājs. No tā izriet, ka Dievs ir nemainīgs. Tālāk, ka Dievs ir mūžīgs un tad seko secinājums, ka ir nepieciešams, lai Dievs pastāvētu. Nākošie svētā secinājumi ir: Dievs ir vienmēr, Dievā nav nekādu brīžu secību un Dievs ir vienkāršs, tas nozīmē, ka Viņš nav salikts no kaut kādiem elementiem. Priesteris akcentēja, ka Sv. Akvīnas Toma sākotnējās pārdomas par Dievu ir saistītas ar dažiem filozofiskiem jēdzieniem, kuri mūsdienās cilvēkiem ir vai nu nesaprotami vai arī netiek lietoti ikdienas dzīvē. Piemēram, potencialitāte un akts, cēlonis un mērķis, substance un akcidences vai matērija un forma. Konferences noslēgumā notika dominikāņu laju diskusija par šo tēmu. S.Zustere, "Vatikāna Radio" |