Čats
English
Niks:
Parole:
Reģistrācija

Kas notiek?  Kurzemē

Svēto Rakstu studijas pēc draudzes iniciatīvas
29.04.2016 pl. 18:52
Pēc dažu Alfa kursu lekciju noklausīšanās Liepājas Sv. Dominika draudzē, to dalībnieki izteica interesi par Bībeles studiju izveidošanu, lai kāds viņiem palīdzētu labāk saprast Svētos Rakstus.

Šī iniciatīva ir realizējusies, un tāpēc pašlaik katru otrdienu klosterī notiek arī Bībeles studiju kursi, kur formāts ir tāds – ik pēc nedēļas notiek lekcija, bet nākošajā nedēļā kopīgi tiek skatīta filma par kādu no Bībeles tēmām, pastāstīja dominikāņu tēvs Oskars Jabloņskis.

Kā atzīmēja priesteris, tad interese par šīm studijām no cilvēku puses ir diezgan liela, daudziem dalībniekiem dzirdētā informācija ir pat pārsteidzoša, it īpaši, kad tie sastopas ar Baznīcas tēvu komentāriem par dažādiem fragmentiem no Evaņģēlijiem.

Dotajā brīdī studijas balstās uz svētā Augustīna darbu „Evaņģēlistu saskaņa”, kur viņš parāda, cik savstarpēji saskanīgi ir visi Evaņģēliji.

Nodarbībās katram dalībniekam uz rokas ir Sv. Raksti, kuri tiek analizēti, salīdzināti, tiek sastādītas šo tekstu paralēles, Bībeles studiju dalībnieki arī cenšas saskatīt šo tekstu būtību, saturu un galveno domu.

Tēvs Oskars uzsvēra, ka šī ideja ir saistīta arī ar fragmentu no sv. Lūkasa Evaņģēlija prologa, kur viņš stāsta, ka cītīgi visu ir izpētījis, pat noklausījies lieciniekus, apraksta notikumus, lai Teofils, kuram viņš raksta, varētu pārliecināties par notikumu patiesumu.

Ja skatāmies citus Evaņģēlijus, ne visu, kas ir rakstīts sv. Lūkasa Evaņģēlijā, varam atrast sv. Mateja, sv. Marka vai sv. Jāņa Evaņģēlijos, tāpēc dalībnieki cenšas saskatīt to, kāpēc kādi evaņģēlisti kaut ko konkrētu ir rakstījuši.

Par dažām atšķirībām Evaņģēlijos stāsta Liepājas sv. Dominika draudzes prāvests: "Lasot Evaņģēlijus, varam pamanīt, ka Matejs un Lūkass sniedz mums Kristus ciltskoku. Tomēr, kad centīsimies tos salīdzināt, redzēsim, ka ir atšķirības. Protams, ir skaidrojumi, ka viens ir Jāzepa ciltskoks, otrs Marijas, bet patiesībā tas ir viens un tas pats – Jēzus Kristus ciltskoks. Atšķiras paaudžu daudzums, atšķiras laiks, uz kuru sniedzas šie ciltskoki, bet atšķiras arī apzīmējumi un konteksts kā ir pasniegti šie ciltskoki. Kad lasām Mateja Evaņģēliju redzam, ka starp daudziem vīriem ir pieminēts ķēniņš Dāvids. Lūkasa Evaņģēlijā viņa ciltskokā Dāvidam nav apzīmējums „ķēniņš”, tātad laikam Matejam tas bija ļoti nozīmīgi. Un patiešām šis vārds „ķēniņš” ir atslēgas vārds visam Mateja Evaņģēlijam. Viņš parāda Kristu kā karali, kā ķēniņu, kā valdnieku. Toties Lūkass raksta par Jēzu Kristu no cita skatu punkta. Kad cītīgi lasām fragmentus par Mariju un Elizabeti, tad redzam, ka Elizabete bija no Ārona cilts, tas ir no priesteriskās cilts. Un tieši Lūkass raksta par Jēzu Kristu - priesteri. Un šis vārds „priesteris” patiešām var palīdzēt daudz lietas saprast no tā, ko mēs lasām Lūkasa Evaņģēlijā.”

Sanita Zustere,
"Vatikāna Radio", Liepāja