Čats
English
Niks:
Parole:
Reģistrācija
Forums
 Saraksts/Par un ap kristietību/Katoliskā ticība un subjektīvisms
Komentāri:Iepriekšējie12345678910Nākamie
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
15.06.2009 16:32
1) Par liturģiju: Rīgas diecēzē. Ja Liturģija tiek izkropļota būtiskā lietā, tad ticība tiek novājināta.

2) Par homeopātiju: dažādi konkrēti priesteri.

3) Par Valtortu: vairāki nosodījumi no Vatikāna puses.

4) Privātās Atklāsmes jāpieskaita pie subjetīvas pieejas. Tās nav bīstamas, ja Baznīca tās aprobējusi un ja privāto atklāsmju lasītājs tās neuzskata par vērtīgākām nekā Dieva Vārdu, ko skaidro Maģistērijs. Parasti visi, kas aizraujas ar privātajām atklāsmes, subjektīvi tās uzskata par svarīgākām nekā Dieva Vārdu.

 
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
15.06.2009 16:37
Dieva Vārds ietver visu nepieciešamo pestīšanai, jo caur Kristu Dievs mums visu pateicies, ko Viņš gribēja mums teikt.

Baznīcas Maģistērijs uzticīgi nodot talāk šo Dieva Vārdu, gan Svētajos Rakstos, gan Tradīcijā. Tas nozīmē, ka nav jāskraida apkārt, lai meklētu patiesību, bet jāiepazīstas ar Maģistērija mācību.
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
15.06.2009 16:58
liturģija netiek izkropļota (tā nemainās) arī ja kāds saka ka Lieldienu laiks sākas ar Rezurekcijas dievkalpojumu, nevis vigīliju

par homeopātiju - sv. apustulis Pāvils skaidri saka : ka tās ir maldu mācības, kas balstās uz pirmsspēkiem, nevis uz Kristus (homeopātijā tieši balstās uz šādiem spēkiem, nevis uz vielām, kuras Dievs ielicis augos)
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
15.06.2009 17:03
Liturģija tiek izkropļota, ja tā vairs nav saskaņā ar seno Baznīcas tradīciju. Jau Pāvests Pijs XII atjaunoja Lieldienu vigīlijas īsto vietu, kas bija nedaudz pazudusi. Turēties pie Rezurekcijas priekšrocību nedaudz grauj ticību. Visa liturģiskā gada centrā atrodas vigīlijas mise. Ja Rezurekcija ņem virsroku, tad tiek grauta ticība.

Par homeopātiju jāizlasa t. Šķeļs : "Draugos ar homeopātiju". Tikai Baznīca var oficiāli pateikt, ka homeopātija balstās uz ezotēriku. Līdz šim tas nav pateikts. Tātad nav jābaida cilvēki.
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
15.06.2009 17:08
kāpēc Tu domā, ka Rezurekcijas sv. Mise ņem virsroku pār vigīlijas dievkalpojumu ?

starp citu kā vecie cilvēki tiktu uz mājām, ja vigīlijas sv. Mise būtu 24:00 ?
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
15.06.2009 17:11
Ja tiek pasludināts, ka Lieldienu laiks sākas ar Rezurekciju, tas nozīmē, ka Rezurekcija ņem virsroku. Tas nozīmē, ka vēl jālūdzas pie kapa, kurā atrodas Jēzus miesa. Tas nozīmē, ka Rezurekcijas mise visu nosaka, nevis Vigīlija. Cilvēkiem tiek jaukta galva.

Ja cilvēki nevar atnākt uz Vigīliju, tad lai nāk uz Rezurekciju.
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
15.06.2009 19:04
Kur ta nu nevar atnākt uz Vigīliju. Nav jau arī vigīlija jātaisa 24.00. Var taisīt 20:00 vai 21:00. Un vispār, kas tad pie mums sēž visu nakti pie kapa un apraud Kristu, kurš visā pārējā katoliskajā pasaulē jau ir augšāmcēlies? Tantes. J. Tavi argumenti tādi ļoti nepārliecinoši izskatās.
Paulis
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 42
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 11:07
Dziivais teaatris,kaa tad ka Kristus jau 3dienaa augshaamceelies.Vigiilijas Mise arii.Viss ir atkariigs no ieliktajiem pr.te mees redzam katraa draudzee cita dziiviiba.Ierosinu mums visiem kam ir daudz laika,ir gribasspeeks un energ.kopiigi paceljot pa pasauli un apciemot visas catolic draudzes,protams kaajaam kaa to dariija apustulji.
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 11:17
Ja mēs esam katoļi, mums jasaprot, kas ir liturģija un liturģiskais gads. Liturģiskajā gadā Lieldienu vigīlija ir centrā un nekas nedrīkst to aizēnot.

Dažas pārdomas:

Dialoga kultūra, kas ļauj iziet no subjektīvisma,  īpaši sakņojas Jēzus piemērā. Mēs varētu pārlasīt Jēzus sarunu ar samarieti (Jņ 4) vai ar likuma pazinēju (Lk 10. Ko mēs no tā varam mācīties? Dialogs nav vienaldzība pret patiesību, dialogs balstās uz uzticēšanos un ieklausīšanos, dialogs ļauj sarunas biedram augt, dialogā visi nav vienlīdzīgi (Jēzus ir Kungs un mācītājs, bet sarunas biedri ir mācekļi). Kā to var attiecināts uz mūsdienām. Baznīcā visi ir vienlīdzīgi (mēs esam Dieva bērni), bet visiem nav tā pati sūtība: Maģistērijs, teologi, katehēti utt. Katram ir sava vieta un mums jāspēj respektēt kompetences, lai veidotu īstu dialogu, kas ļauj iziet no subjektīvisma un atvērties uz objektīvo patiesību, kas ir Kristus.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 11:59
> Māris
Vai šobrīd pastāv dialogs starp Tevi un Dievu? Reāli.
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 12:51
Māri, par visu ko redzi nepareizu (piem. par šeit minēto liturģijā) runā (aizraksti) bīskapam J. Pujatam (vai attiecīgā lietā citam bīskapam).
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 13:01
> Batsebai. Vai runa ir par manu personisko garīgo dzīvi? Vai par dialogu Baznīcā? Vai Tu gribi līst manā sirdsapziņā, uzdodot jautājumu, ko Tu uzdodi?

> J. Ņemot vērā kard. Pujata attieksme pret tiem, kas domā savādāk nekā viņš, pat ja Maģistērijs māca kaut ko citu, šaubos, ka ir vērts par to diskutēt ar pašu kardinālu. Žēl. Ļoti žēl. Atliek tikai un vienīgi lūgties. Pr. A. Solima piemērs to parāda.
Paulis
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 42
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 13:08
Dievs ir Gars,un,kas Vinju pieluudz,tiem to buus pieluugt garaa un patiesiiba.(no sarunas ar Samarieti)Jn.ev.4.38,44,46
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 13:16
Mari, palūdzies un mēģini runāt (kur ta tava dedzība un drosme ?)
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 13:21
> Māris
Jā. Lielisks paraugs, kā atbildēt līdzcilvēkam! Tā nu ir, ka vārdi par ticību un attiecībām ar cilvēkiem nesaskan ar darbiem realitātē. Tad - vējā Tavas lūgšanas. Es pieļauju, protams, ka tas ir inteliģences trūkums. Bet, lūk, kādreiz bija teikts: "Tev būs mīlēt savu tuvāko, kā sevi pašu". Nevar mīlēt Dievu, ja nemīli cilvēkus, Māri. Tu vari būt korifejs teorētiskajā teoloģijā, bet tam nebūs vērtības, ja nesekos darbi. 
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 16:00
Skat, cik ātri Batseba "nolika" Māri. Vai Tu visgudre, nevari rādīt piemēru? Es neko sliktu Māra tekstos neredzu. Bet tavs komentārs gan ir pilns ar pašpietiekamu vēlmi izrādīties spožākā gaismā, nekā patiesībā esi.
J.
pievienojies: 13.06.2006
Komentāri: 462
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 16:05
vai tad nav tā, ka nosirds pārpilnības mute runā (un jo civēkā vairāk labā, jo viņš vairāk redz labo otrā cilvēkā)

man (protams subjektīvi) Batsebas komentārs likās paties, nevis augstprātīgs
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 16:10
Tad paliksim katrs savā subjektīvajā un pieņemsim, ka subjektīvi tāpat, kā mums kāds šķiet ne tāds, kādam viņam jābūt, arī mēs kādam varam šķist ne tādi, kādiem mums jābūt. Batsebai vispār ir tieksme nolikt sevi par alfu un omegu. Ja kādam šī diskusija neiet pie sirds un viņš nemitīgi saredz ko aizvainojošu priekš sevis (varbūt personisku psihisku iemeslu dēļ), lai ignorē un cep augšā savu diskusiju. Diez vai Batseba būs tas piemērs vārdiem un darbiem? Šāds pārmetums otram jau vien norāda uz galēju augstprātību un lepnību, kas ieperinājusies Batsebas sirdī.
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 16:14
> Slota
Nemaz negribēju to Māri "nolikt". Es patiesi pajautāju no sirds. No sirds uz sirdi. Kaut arī iedomājos, ka Māri tas var aizskart, kā iejaukšanās viņa "sirds kapelā". Māris ir pietiekami kompetents, lai rastu citu atbildi uz manu jautājumu. Kļūdījos? Drīzāk jau Mārim pagaidām ir neliela garīgās dzīves pieredze. Jo garīgā dzīve ievērojami pārveido cilvēku. Ja tā nav, tad kāds gars darbojas???
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 16:15
> Slota
Ek, Slota, slota!
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 16:20
Eh, Batseba, galvenais, ka tu esi lielā garīgās dzīves speciāliste. A mēs pārējie, izteikties un garīgi dzīvot nespējīgie tava dziļuma "aizgrābti"  pazemībā košļāsim katru tavu vārdu. Paldies, ka tu mūs uzrunā. Māte, Audzinātāja, Skolotāja.

 
Batseba
pievienojies: 04.11.2005
Komentāri: 516
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 16:30
> Slota
Lūdzu!
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 18:42
Nevienam nav tiesības uzspiest kādam konkrētu risinājums: Tev tas jādara, Tev ar to jarunā, savādāk tavi vārdi nesaskan ar darbiem. KAS TIE PAR SPRIEDUMIEM???

Konkrētu risinājumu priekšā ikviens paliek ar savu sirdsapziņu, ko izgaismo Svētais Gars un Dieva Vārds. Es pieprasu cieņu pret to. Īstais dialogs pieprasa cieņu pret otra cilvēka izvēli. Gribēt uzspiet otram cilvēkam savu risinājumu un viņu nosodīt ir subjektīvisms!!! Neieņemsim Dieva vietu. Mēs varam spriest par Dieva Vārdu, ko skaidro Maģistērijs, bet kā panākt, lai tas tiktu pieņemts? Risinājumi ir dažādi, bet ir arī dzīves gudrība. Kardināls ir labi pazīstams. Daudzi jau ir ar viņu sadedzinājušies. Tātad... Lai būtu dialogs, jābūt kaut mazākai pārliecībai, ka otrs cilvēks ieklausīsies. Ja nē, tad labāk klusēt un lūgties. Man ir tiesības tā domāt. Nevienam nav tiesības man rupji pamācīt šajā jautājumā.

Man škiet, ka tie, kas savā pārgudrībā man dod padomus, varētu labāk pārdomāt par to, ka iejaucās otra cilvēka dzīvē, nevis pardomā par lietas būtība.

Lūdzu atgriežamies pie diskusijas. Vai ir vai nav problēma ar subjektīvismu Latvijas Baznīcā? Vai Rezurekcijas mises priekšrocība pastāv vai nepastāv?
Māris
pievienojies: 10.06.2009
Komentāri: 83
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 19:30
Man šķiet, ka labs subjektīvisma piemērs ir Batsebas spriedums par to, kas otram cilvēkam jādara un, ja viņš tā nedara, tad...,

Pati Batseba, iespējams, pierāda, ka Latvijas Baznīcā valda liels subjektīvisms, nevis īsts dialogs...

Vai šāds dialogs ir vispār Latvijā iespējams? Dažreiz gan, varbūt pārāk reti...
Slota
pievienojies: 23.05.2009
Komentāri: 36
Re: Katoliskā ticība un subjektīvisms
16.06.2009 22:58
Droši vien, ka no civilizētas sabiedrības mums vēl tālu. Dominē es un mans viedoklis, kas neabšaubāmi katram ir tas pareizākais. To redzam arī valsts līmenī.
Komentāri:Iepriekšējie12345678910Nākamie
 Saraksts/Par un ap kristietību/Katoliskā ticība un subjektīvisms