"Ja jūs neesat laulājušies Baznīcā, tad nevarat pieiet pie grēksūdzes un saņemt grēku piedošanu, jo dzīvojat nāvīgā grēkā, pārkāpjot Dieva sesto bausli „Tev nebūs laulību pārkāpt", līdz ar to nevarat pieņemt Svēto Komūniju, no tā nav izņēmuma arī svētku laikā. Baznīca neatzīst civillaulību, tāpēc, ka valsts likumi pieļauj šķiršanos, bet Dieva likums nē.
Vienīgais risinājums ir ātrāk salaulāties, ja nav kādi šķēršļi, aprunāties ar priesteri, kopīgi ar civilvīru vai pašai individuāli.
Ja cilvēki ir noslēguši laulību Baznīcā un ir šķīrušies un pēc tam izveidojuši jaunu kopdzīvi ar citu personu viņi smagi grēko, bet par saviem grēkiem katrs atbild individuāli un nevienu mums nav tiesības tiesāt, jo pats Jēzus arī teica: „Netiesājiet, lai jūs netiktu tiesāti" (Mt 7,1).
Arī cilvēki, kuri dzīvo civillaulībā, tas ir, dzīvo nāvīgā grēkā un iet pie Svētās Komūnijas vai, ejot pie grēksūdzes, noslēpj šo grēku, izdara nāvīgu grēku, ko sauc par svētzadzību. Bet katrs nāvīgs grēks ir atsevišķs, tas nozīmē, cik reizes svētzadzīgi izdarīta grēksūdze, un pieņemta Sv. Komūnija tik daudz ir nāvīgo grēku, kas var tikt piedoti tikai caur grēksūdzes sakramentu.
Apustulis Pāvils par to rakstīja Korintiešu draudzei: „ Ikviens, kas necienīgi ēdīs šo maizi vai necienīgi dzers no šā biķera, būs vainīgs pret Kunga Miesu un Asinīm" (1Kor 11,27). Bet arī tas ir viņa grēks nevis kāda cita, un viņš par to atbildēs Dieva priekšā. Ne vienmēr arī priesteris visus cilvēkus nepazīst un zina viņu situāciju, ja to pats cilvēks neatklāj, un tāpēc nevar kādai personai aizliegt nākt pie Svētās Komūnijas.
Mēs arī par visiem cilvēkiem visu nevaram zināt. Iespējams, kāds pāris vispirms ir noslēdzis civillaulību dzimtsarakstu nodaļā un pēc tam liecinieku un priestera klātbūtnē salaulājies Baznīcā, tad viņam ar Dievu saistības ir nokārtotas un tāds var iet pie grēksūdzes un pieņemt Svēto Komūniju tas ir iet pie Dievgalda. |